Oppfølgeren til eventyrsuksessen Uncharted 2: Among Thieves er utvilsomt blant årets mest etterlengtede spill, og det er nok mange der ute som sitrer etter å få vite hvilken historie vi bys på denne gangen.
Fra før av vet vi at spillet i stor grad skal finne sted i ørkenen Rub al Khali, som blant annet strekker seg over Saudi-Arabia og Oman.
Ifølge et nylig intervju spillnettstedet Eurogamer har foretatt med spillets regissør Justin Richmond betyr dét blant annet at Uncharted 3: Drake's Deception får et løsere rammeverk enn forgjengerne.
– Det er ikke et åpen verden-spill, og kommer aldri til å bli det. Vi er likevel åpne for å løsne litt på hvor mye du får vandre rundt. Vi lar deg ikke bare kjøre tusen mil ut i ingenmannsland, men vi vil skildre følelsen av å være alene i ørkenen, sier regissøren til det britiske nettstedet.
En ørken vil alltid være åpnere og friere enn bygater og jungel, som er noen av omgivelsene vi har sett tidligere. Dette har gitt utviklerne hodebry. Richmond forteller at de sendte et team ut i ørkenen for å undersøke hvordan de skal greie å dirigere spilleren på godt nok vis og samtidig bevare illusjonen.
– Vi innså at ørkener faktisk har naturlige barrierer, slik som at noen sanddyner er umulige å forsere til fots. Sånne ting slipper vi til en viss grad unna med. Vi kommer likevel til et stadie hvor vi må gjøre noe drastisk hvis spilleren streifer utenfor allfarvei, og jeg vil ikke si akkurat hva dette går ut på enda siden det er skikkelig stilig. Men vi kommer ikke til å drepe deg!, forteller han.
Dermed gjenstår det å fortsatt å se hvordan den dyktige gjengen i Naughty Dog knekker ørkennøtten.Svaret får vi nok når det utgis i siste kvartal av 2011 til PlayStation 3.
Lurer du på hvilke andre spill vi har i vente? Ta en titt i Spillkalenderen!