Mathieu Girard, som jobber som produsent for Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter har svart på noen spørsmål angående PC-versjonen av spillet, som nylig ble utsatt til mai. Som kjent utvikles PC-versjonen uavhengig av konsollversjonene, og grunnen til utsettelsen er enkelt og greit at den ikke var ferdig samtidig med de øvrige versjonene.
PC-versjonen kommer blant annet med et mye mer nøyaktig ordresystem, noe som gjør at systemet for kunstig intelligens har blitt fullstendig omskrevet. Ellers loves vi som mange vet fullstendig førstepersons kontroll og ambisiøse flerspillermoduser spesifikt utviklet for PC-versjonen.
Ubisoft vil fortsatt ikke ut med spesifikke detaljer om flerspiller på PC, men forteller at vi får fullstendig interaktive miljøer (med alt av fysikk aktivert, noe som generelt er vanskelig å gjøre i nettverksbasert flerspiller), en spennende kooperativ modus og en "domination"-modus som skal være mye mer interessant enn vanlig "capture the flag".
Ubisoft har forøvrig også utsatt Faces of War. På det offisielle nettstedet stod det tidligere at etterfølgeren til Soldiers of World War II skulle lanseres i mars, men nå har dette blitt endret til "2nd trimester 2006" (tiden rundt sommeren, med andre ord).
Det er knyttet store forventninger til Faces of War. Her må du kjempe deg gjennom kjente slag fra andre verdenskrig som leder for en gruppe på opp til seks allierte, sovjetiske eller tyske soldater. Spillet kommer med et svært høyt detaljnivå, omfattende fysikkmodellering, avansert kunstig intelligens (hvor soldatene dine alltid prøver å følge ordrene dine på en tryggest mulig måte) og flerspiller for opp til 16 spillere samtidig.