True Fantasy Live Online var et MMORPG-spill til Xbox som var under utvikling hos den japanske utvikleren Level 5. I følge Microsoft Japan sin pressemelding valgte de å kansellere spillet på grunn av manglende fremgang i utviklingen. Pressemeldingen sa også at spillet ikke klarte holde det kvalitetsnivået som forventes av kundene.
I en kommentar til det amerikanske nettstedet GameSpot hadde en talsmann for Microsoft følgende å si:
- Den vanskelige beslutningen om å kansellere True Fantasy Live Online var basert på en rekke elementer, inkludert spillutviklingens progresjon så langt og hvor lang tid det vil ta å fullføre et såpass ambisiøst prosjekt. Det er svært mye konkurranse i MMORPG-sjangeren, og derfor har Microsoft Game Studios bestemt seg for å strømlinjeforme porteføljen sin ved å satse på færre titler i denne sjangeren.
Dermed har True Fantasy Live Online fått samme skjebne som Mythica, et lovende PC-basert MMORPG-spill som var under utvikling hos Microsoft. True Fantasy Live Online skulle etter planen blitt lansert i Japan til vinteren.