Den åpne betatestingen av Call of Duty: Black Ops 4s Blackout-modus er over, og Treyarch har begynt forberedelsene til spillets endelige lansering.
Basert på tilbakemeldinger fra testperioden har utvikleren valgt å gjøre visse endringer til opplevelsen, og i en pressemelding forteller teamet hva vi kan forvente når fullversjonen slippes 12. oktober.
Justerer skuddsikre vester, lyd og «looting»
Det første punktet på agendaen er justering av spillets skuddsikre vester. Ifølge spillere gir Level 3 Armor for store fordeler, så disse vil nå ødelegges fortere i tillegg til at de blir vanskeligere å finne. Videre vil utvikleren gjøre det enklere for spillere å se tilstanden til sine skuddsikre vester, slik at de kan bytte dem ut om nødvendig.
Lydbildet har også fått litt kritikk, spesielt i forbindelse med volumet til spilleres fottrinn. I den endelige versjonen lover Treyarch at alle lyder vil påvirkes på realistisk vis av vegger, gulv, tak og andre gjenstandere i spillverdenen.
Skrittene til lagkamerater vil lage mindre lyd, mens det blir lettere å høre fienders bevegelser. Lyder fra fly, knyttneveslag og nedtellinger i spillet vil også revurderes før Black Ops 4 havner i butikkhyllene.
Ellers har fansen bedt om bedre systemer for både det å plukke opp gjenstander og flytte ting rundt i ryggsekken. Endringer på dette punktet blir mer merkbart på konsoll, hvor utvikleren forteller at det vil bli mulig å plukke opp gjenstander med ett enkelt knappetrykk – i stedet for å måtte holde en knapp inne.
Nye funksjoner skal også gjøre det mulig å raskere fjerne alt tilbehør fra våpen, bytte tilbehør fra ett våpen til et annet og mer intuitiv plyndring av beseirede fiender. Til slutt forsikrer Treyarch om at teamet jobber for å tilby bedre ytelse på Xbox One.
Call of Duty: Black Ops 4 kommer til PC, PlayStation 4 og Xbox One den 12. oktober. Ved siden av Blackout-modusen byr spillet på en tradisjonell flerspillermodus og en zombie-modus.
Vi fikk prøve Blackout-modusen i helgen, og vår skribent likte det han fikk se »