Thatgamecompany har litt andre prioriteter enn spillstudio flest. Deres to første spill, Flow og Flower, handler henholdsvis om å utvikle en mikroorganisme ved å ete andre mikroorganismer, og å bestøve og revitalisere landskap i rollen som en bunt blomsterblader. Felles for begge er en zen-lignende spillflyt.
Journey tar en litt annen vending, og setter deg i skoene til en kappekledt vandrer på ferd gjennom ørkenen. Målet er å nå et digert fjell, og akkurat hvordan man når det får du vite den 14. mars. Da utgis det nedlastbare spillet til PlayStation Network, skriver Eurogamer.
Spillet har blant annet gjort seg bemerket for en annerledes flerspillerdel, hvor man kan møte på fremmede spillere ute i ørkenen uten å kunne kommunisere på noen annen måte enn med intetsigende klynk. Du kan få et bedre inntrykk av opplevelsen gjennom videoen nederst på denne siden.
I fjor fikk vi selv ta en titt på det uvanlige spillkonseptet, som vår journalist berømmet for innovasjonen sin. Vandringen skulle egentlig finne sted i 2011, men det viste seg at utviklerne trengte enda litt lenger tid.
Les også: – Skytespill er ubrukelige