Det har allerede vært forsinkelser for Torchlight II. Om alt hadde gått etter planen, hadde vi hatt spillet for et halvt år siden.
Ting har likevel tatt litt tid for utvikler Runic Games. Xbox-konverteringen av actionrollespillet er en av årsakene til de innledende forsinkelsene. Nå er Torchlight II igjen utsatt, denne gangen til en ubestemt dato neste år. Årsaken skal være at de ønsker å finpusse spillet mer, samt invitere spillerne til en liten betaspilling før utgivelse, ifølge Eurogamer.
Travel høst
Informasjonen kommer fra et blogginnlegg på spillets offisielle hjemmeside.
– Torchlight ble utgitt på rekordtid, men hadde drøssvevis av småfeil som kunne vært rettet opp med litt lengre utviklingstid. På den tiden hadde vi ikke ressursene til å løse dem, noe vi har nå. Vi synes at vi burde benytte dem for å gi dere et så godt spill som mulig, og forhåpentligvis et dere fortsetter å nyte og spille i fremtiden, skriver de i innlegget.
Videre forklarer Runic at spillet har vært i utvikling i cirka 18 måneder, en tid de er noenlunde fornøyde med, og at det ikke gjenstår mye tid før de anser seg for å være ferdige. Samtidig er de bevisste på konkurransen de hadde stått opp imot om de slapp spillet i disse tider.
– Dere spiller jo uansett Skyrim i disse dager, gjør dere ikke? Eller Battlefield 3? Eller Uncharted 3? Eller Saints Row 3? Eller Arkham City? Eller Skyward Sword? Eller Minecraft? Eller Modern Warfare 3? Eller Dark Souls? Eller Assassin's Creed Revelations?, spekulerer de.
Torchlight II bygger videre på det kamp- og utstyrsbaserte Torchlight fra 2009, som gav actionrollespill a lá hack 'n slash en oppblomstring. Mange av originalutviklerne av de klassiske Diablo-spillene jobber med serien, som anses som den mest naturlige konkurrenten til Diablo III. Nyhetene i oppfølgeren er blant annet en samarbeidsmodus og en langt større, åpnere verden.
Les også: Kommentar: Diablo-sjangeren er død
Les også: Torchlight II for stort for Xbox