Noen av de mest lovpriste utviklerne der ute, som Half-Life-skaperne Valve og StarCraft-ansvarlige Blizzard, har for vane å bruke god tid på spillene sine. Det har bunnet ut i noen av historiens mest suksessrike spillserier. Det er ikke dermed sagt at en solid tidsinvestering er en garanti for noe som helst. Det er skivebommen Too Human et godt eksempel på.
Spillet var steindyrt, og ble utsatt helt fra den første PlayStation til Xbox 360. I tillegg var det ikke av allverdens kvalitet da det først kom ut.
Til tross for det så melder Industrygamers at kanadiske Silicon Knights ikke har gitt opp Too Human-konseptet. Spillet var ment som første del av en trilogi, men grunnet dårlige salgstall har det regjert usikkerhet rundt det siden utgivelsen i 2008.
– Vi har planer om å fullføre trilogien. Jeg har ingen kommentar utover det, og det er det en veldig åpenbar grunn til, skal selskapets sjef Denis Dyack ha sagt til nettstedet.
Utviklingshelvete
Spillsjefen refererer til en pågående rettssak med Epic Games, som de hevder skapte utviklingsbry for dem ved å selge en ukomplett versjon av spillmotoren Unreal Engine.
Vår anmelder Marius Jentoftsen tok en titt på Too Human i sin tid, og ble langt ifra imponert. Utgivelsene var uinspirerte, kampsystemet ensformig og rollespillelementene vaklet. Det kvalifiserte ikke til mer enn en femmer, ingen verdig karakter for et spill som var under utvikling i over ti år.
Det nevnes ikke hvorvidt de fremtidige Too Human-spillene har fått en utgiver. Microsoft Game Studios tok på seg ansvaret for forgjengeren, men et videre samarbeid ser usannsynlig ut.
Utvikler Silicon Knights er for øyeblikket opptatt med et ubeskrevet samarbeidsprosjekt med Sega, samt et nytt X-men-spill. Det er med andre ord en stund til vi får se mer av serien.
Lurer du på hvilke andre spill som er på vei? Ta en titt i Spillkalenderen!