Starfield

Todd Howard vet at ikke alle Starfield-planetene blir like spennende

– Vi vil heller ha dem og si «Ja, du kan lande her».

Bethesda

Bethesdas løfte om over tusen planeter i Starfield fikk tvilen til å gå blant mang en spillfan. Mistanken var at flere av disse ville være livløse steder uten mye innhold, og Todd Howard innrømmer at ikke alle planetene vil være like spennende.

Noen av Starfields planeter vil ha mer innhold enn andre.
Bethesda
Vis mer

I et intervju med IGN sa Howard imidlertid at det handler om variasjon og om å la spillere gjøre akkurat det de vil. Det å kunne lande på så mange planeter som mulig er derfor en viktig del av opplevelsen – for den som måtte ønske seg det.

– Vi er forsiktige med å fortelle deg hva som er tilfeldig generert innhold. Så hvis du ser ut i verdensrommet, så vet du at det er mange baller av is der ute, og en av tingene vi tenkte på når vi designet spillet var «hva er det som er moro med en isball?». Og det er greit noen ganger om en isball ikke er noe kul. Sånn er det bare. Vi vil heller ha dem og si «ja, du kan lande her».

LES OGSÅ: Slik blir det å spille Starfield »

I stedet har Starfield det Howard kaller en «gyllen motorvei», med håndlaget innhold som markerer hovedopplevelsen i spillet.

Howard påpekte videre at tilfeldig generering av innhold alltid har vært en stor del av Bethesdas spill. I Skyrim ble prosessen for eksempel brukt til å lage oppdrag og landskap, og i Starfield er systemer på plass for å sørge for at spillere i hvert fall vil oppdage varierte planeter med litt forskjellige ting å gjøre uansett hvor man går.

Ellers har Bethesda-toppen fortalt at Starfield blir større enn Bethesdas tidligere prosjekter. Sammenlignet med Skyrim og Fallout 4 er romspillets hovedoppdrag omtrent 20 prosent større, uttalte Howard overfor IGN. Det vil omtrent bety 30 til 40 timer med innhold, med sideoppdrag og annet på toppen.

LES OGSÅ: Bethesda skal lage Fallout 5 »

Kommentarer (28)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
Fleskelars
3 år siden

Veldig enig i at det er okay at ikke alle planetene er like interessante . Dette gjør det bare mer realistisk , en " bomtur " har man ofte her i livet ;) .

bubba477
3 år siden

Tilfeldig generert innhold er ofte en grusom felle som dreper spill. Håper de har vært forsiktige med det.

Gunfreak
3 år siden
20 minutes ago, bubba477 said:

Tilfeldig generert innhold er ofte en grusom felle som dreper spill. Håper de har vært forsiktige med det.

Ja, er typisk en ting man finner i indie spill, da det er en lett måte å skape variasjon på  når man bare et ey fåtal/en person. Store utviklere holder seg unna, da det ofte ikke blir spesielt bra og skaper bugs og jank. Og med tanke på hvor mye bugs og jank det er i bethesda spill fra før. Tør jeg ikke tenke på hva dette kan føre til.

Lander på en planet som er tom. Bokstavelig talt,  random generatoren funket ikke og du landet i et hvit ingenting. 

Imitative
3 år siden
bubba477 skrev (22 minutter siden):

Tilfeldig generert innhold er ofte en grusom felle som dreper spill. Håper de har vært forsiktige med det.

Tror de presiserte at alt av de store questene ikke skal foregå på tilfeldig genererte planeter/områder. Så hvis man ønsker å ikke benytte seg av plantene som er det, kan man fint droppe de vil jeg tro. Virker som de bruker de MANGE tilfeldige planetene som ekstrainnhold for de som ønsker det.

Fint med muligheter synes jeg - at man kan droppe det hvis man ønsker det

unik42
3 år siden

Så lenge vi ikke MÅ dra til disse stedene for å samle 14 beinkrystaller så er jeg helt med. Tenker med grøss og gru på Mass Effect....

Siste fra forsiden