Starfield

Todd Howard vet at ikke alle Starfield-planetene blir like spennende

– Vi vil heller ha dem og si «Ja, du kan lande her».

Bethesda

Bethesdas løfte om over tusen planeter i Starfield fikk tvilen til å gå blant mang en spillfan. Mistanken var at flere av disse ville være livløse steder uten mye innhold, og Todd Howard innrømmer at ikke alle planetene vil være like spennende.

Noen av Starfields planeter vil ha mer innhold enn andre.
Bethesda

I et intervju med IGN sa Howard imidlertid at det handler om variasjon og om å la spillere gjøre akkurat det de vil. Det å kunne lande på så mange planeter som mulig er derfor en viktig del av opplevelsen – for den som måtte ønske seg det.

– Vi er forsiktige med å fortelle deg hva som er tilfeldig generert innhold. Så hvis du ser ut i verdensrommet, så vet du at det er mange baller av is der ute, og en av tingene vi tenkte på når vi designet spillet var «hva er det som er moro med en isball?». Og det er greit noen ganger om en isball ikke er noe kul. Sånn er det bare. Vi vil heller ha dem og si «ja, du kan lande her».

LES OGSÅ: Slik blir det å spille Starfield »

I stedet har Starfield det Howard kaller en «gyllen motorvei», med håndlaget innhold som markerer hovedopplevelsen i spillet.

Howard påpekte videre at tilfeldig generering av innhold alltid har vært en stor del av Bethesdas spill. I Skyrim ble prosessen for eksempel brukt til å lage oppdrag og landskap, og i Starfield er systemer på plass for å sørge for at spillere i hvert fall vil oppdage varierte planeter med litt forskjellige ting å gjøre uansett hvor man går.

Ellers har Bethesda-toppen fortalt at Starfield blir større enn Bethesdas tidligere prosjekter. Sammenlignet med Skyrim og Fallout 4 er romspillets hovedoppdrag omtrent 20 prosent større, uttalte Howard overfor IGN. Det vil omtrent bety 30 til 40 timer med innhold, med sideoppdrag og annet på toppen.

LES OGSÅ: Bethesda skal lage Fallout 5 »

Siste fra forsiden