EA har brukt Tiger Woods som frontfigur for sine golfspill i svært mange år, og var i motsetning til flere sponsorer også lojale mot sin partner da han var i sentrum for en av idrettsverdenens saftigste skandaler.
Men i den senere tiden har han rett og slett ikke gjort det spesielt godt på golfbanen, og dette kan få EA til å reagere.
– Vi har ingen planer om å bevege oss bort fra ham, men det er snakk om et forretningsforhold på det grunnlaget at vi lager det beste golfspillet og han er den beste golferen. Begge disse tingene må stemme for at partnerskapet skal være fornuftig i det lange løp, sier EA-sjef John Ricitiello til Reuters.
Han understreker at han ikke mener dette som noen trussel mot Tiger Woods, og at de er fornøyd med partnerskapet så langt.
– Han har vært med oss veldig lenge, og vi har gjort god butikk sammen. Vi er villige til å la tvilen komme ham til gode en stund, sier Ricitiello.
Samtidig har selskapet nylig lansert et golfspill på Facebook som ikke bruker Tiger Woods-navnet.
Analytikere har tidligere sagt at de tror skandalene rundt den amerikanske golfspilleren har ødelagt for salgene til golfspillserien. Årets utgave solgte nesten 70% dårligere enn fjorårets spill, ifølge Gamasutra. Det på tross av at spillet ifølge vår anmelder er svært godt.