Spillsalg påvirkes av en rekke ulike faktorer, og vi vet at utgivere tidligere har benyttet seg av alt fra obskure markedsføringskampanjer til direkte misledende spillomslag for å tjene inn mest mulig penger. Amerikanerne i THQ valgte et helt annet utgangspunkt med MX vs. ATV: Alive, og senket like greit utsalgsprisen med en drøy tredel.
Utgiverne antok nemlig at de kunne tjene inn prisforskjellen ved å selge flere spill og dermed øke kontaktflaten for nedlastbart innhold. Eksperimentet må ha gått høvelig bra, for ifølge CVG skal THQ videreføre denne prispolitikken til en av sine større spillserier.
Denne avsløringen skal ha kommet fra selskapets spillsjef, Danny Bilson, under en nylig pressekonferanse i New York. Han presiserte dog at dette ikke skal tas for å være en offisiell annonsering, og ville ikke røpe hvilken spillserie det er snakk om utover at neste spill i serien kommer neste år.
Dermed kan det være snakk om en hel rekke spill, for eksempel Darksiders 2, Metro 2033, UFC eller neste WWE. Det er for øvrig ikke kjent om dette betyr at de kommer til å produsere mer nedlastbart innhold, eller legger seg på samme nivå og forventer at det eksisterende innholdet selger bedre.