The Witcher 3-utvikleren CD Projekt RED har tidligere vært åpen om at det vil bli vanskelig å få Xbox One-utgaven av det kommende storspillet til å få en oppløsning som går høyere en 900p. En av toppene i studioet, Damien Monnier, har nå på Twitter bekreftet at de neppe kommer til å få høynet oppløsningen på spillet, selv med utviklingen av DirectX 12-grensesnittet som skal åpne for å gjøre dette lettere for utviklere.
– Vi kommer til å prøve å få det til. Jeg vil bare ikke love noe med mindre jeg kan levere det, forteller han.
I tillegg forteller Monnier til fans som lurer på hvor de skal få den beste opplevelsen at The Witcher 3 nok blir best på PC, men kun på grunn av at maskinen lar spillerne få høyere oppløsning.
Anbefaler PC-utgaven
På spørsmål om Monnier vil anbefale å spille på PC med kun ytelsesminstekravet oppfylt svarer han følgende.
– Det er «tricky». Jeg må i så fall sammenligne begge, selv om Xbox One-utgaven yter bedre. Likevel ville jeg nok sagt at du bør gå for PC-utgaven, kun på grunn av oppløsning.
Svaret gjør Twitter-brukeren bekymret for Xbox One-utgaven, men Monnier forsikrer om at det er oppløsningen som er det eneste som står i veien her. Selve spillet vil være det samme på alle plattformer.
The Witcher 3: Wild Hunt kommer på Xbox One, PlayStation 4 og Windows 19. mai i år. Mens PlayStation 4-utgaven kan skryte på seg en oppløsning på 1080p, må Xbox One-utgaven ta til takke med 900p, med mindre CD Projekt RED greier å få bedret dette.
Da vi sist så spillet hadde vi tro på spillet, men noen spørsmål gjenstår.
Vi skjønte hvorfor The Witcher 3 ble utsatt »