Tidligere denne uken så CD Projekt RED seg nødt til å endre slippdatoen til The Witcher 3: Wild Hunt. I utgangspunktet skulle spillet komme 24. februar 2015 – nå må vi vente til 19. mai samme år.
Tekniske problemer til grunn
Utvikler CD Projekt RED har nå utdypet situasjonen litt mer, og som kollega Øystein Furevik trodde handler det etter sigende mye om å ikke falle i samme fella som Halo: Master Chief Collection, Assassin's Creed: Unity og DriveClub har gjort i høst: det å lansere spill med svært kritiske og ødeleggende problemer.
– Det er mange små feil gjennom spillet, ettersom det er svært. Det er den eneste grunnen til at vi utsetter det. Vi trodde aldri at spillet skulle bli så stort, og så det egentlig først da vi satte alle bitene sammen. La meg minne deg på at spillet er åpent og ikke-lineært. Vi lærer oss hvordan vi skal spille det, og vi må klare å plukke opp de små tingene. Vi vet hva vi skal gjøre, vi må bare gjøre det. Vi ønsker ikke å slippe et spill med tekniske problemer som undergraver spillet, forteller styremedlem Adam Kiciński til Eurogamer Poland (via Eurogamer).
Videre forteller han at de rett og slett satte en slippdato for tidlig, og at det nå dessverre får følger.
Ny spillbar figur
Alt er likevel ikke helt på trynet for CD Projekt RED akkurat nå. I forbindelse med Video Game Awards i helga slapp de en ny trailer, der hovednyheten var en ny spillbar figur. Akkurat hvem i traileren som er spillbar ville ikke studioet ut med, men vi regner med at vi får vite mer om henne eller han i god tid før lanseringen. Traileren ser du nedenfor.