The Last of Us Online

The Last of Us-flerspillerspillet er kansellert

Naughty Dog har offisielt satt strek.

Naughty Dog

TLDR

  • Naughty Dog har bekreftet at flerspillerspillet basert på The Last of Us ikke blir en realitet.
  • Utvikleren forklarte at prosjektet ble for ambisiøst og ressurskrevende, og ville ha omfokusert studioet på å støtte «live service»-spill fremfor historiebaserte enspillerspill.
  • Naughty Dog avslørte også at de vil bruke erfaringene fra The Last of Us Online-prosjektet i fremtidige utviklingsprosesser, men vil ikke dele detaljer om disse prosjektene ennå.
Oppsummeringen er laget av en AI-tjeneste fra OpenAi. Innholdet er kvalitetssikret av Gamer.nos journalister.

Naughty Dog har offisielt bekreftet at det ikke blir noe av flerspillerspillet basert på The Last of Us. Det kommer etter flere måneder med usikkerhet rundt prosjektet.

På sine nettsider forklarer utvikleren at The Last of Us Online rett og slett ble for ambisiøst og for ressurskrevende. Naughty Dog ønsket ikke å kun ha fokus på «live service»-spill, og derfor besluttet ledelsen å legge ned hele greia.

– For å lansere og støtte The Last of Us Online ville vi være nødt til å legge alle ressursene våre inn i å støtte innhold etter lansering i flere år fremover, som drastisk ville påvirket utviklingen av fremtidige enspillerspill.

– Dermed hadde vi to valgmuligheter foran oss: å kun være et studio som lager «live service»-spill eller fortsette å fokusere på de historiebaserte enspillerspillene som har definert Naughty Dogs arv.

Utvikleren påpeker likevel at erfaringene som teamet tilegnet seg i arbeidet med The Last of Us Online vil bli uvurderlige fremover. Ved siden av et nytt enspillerspill har studioet nemlig flere prosjekter i ovnen, men akkurat hva det er snakk om får vi ikke vite enda.

LES OGSÅ: Timesplitters-utvikleren legges ned igjen »

Ledige stillinger
Restaurantmedarbeidere
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Data Platform Developer
Søknadsfrist:
Løpende
Servicerådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Systems Consultant – Virtualization
Søknadsfrist:
Løpende
Lead Mainframe Specialist – zHardware Systems (HMC/HCD)
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (30-70%)
Søknadsfrist:
Løpende
Produktingeniør
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne Data Engineers
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne utviklere
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Produksjonsmedarbeider / Tekniker
Søknadsfrist:
Løpende
Salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Tekniker på Livredningsutstyr
Søknadsfrist:
Løpende
Automasjon commission Engineers / Teknikere
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (22%)
Søknadsfrist:
Løpende
Reisende salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Prosjektleder
Søknadsfrist:
Løpende
Head of Workshop
Søknadsfrist:
Løpende
Bilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Nybilselger
Søknadsfrist:
Løpende
DevOps Engineer
Søknadsfrist:
Løpende
Bilmekaniker
Søknadsfrist:
Løpende
Selger i Face2face Creatives
Søknadsfrist:
Løpende
Funksjonsassistent
Søknadsfrist:
Løpende
Bruktbilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Restaurantmedarbeidere
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Data Platform Developer
Søknadsfrist:
Løpende
Servicerådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Systems Consultant – Virtualization
Søknadsfrist:
Løpende
Lead Mainframe Specialist – zHardware Systems (HMC/HCD)
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (30-70%)
Søknadsfrist:
Løpende
Produktingeniør
Søknadsfrist:
Løpende

Kommentarer (8)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
Allt í lagi
ett år siden

Bra. ND bør holde seg til det de kan, altså action/adventure spill.

GnilreG
ett år siden
Trist, trur de kunne laget noe meget bra her. Med tanke på den kvaliteten de har i spillene sine.
Rogshit
ett år siden
Allt í lagi skrev:

Bra. ND bør holde seg til det de kan, altså action/adventure spill.

flerspillerdelen til tlou var ikke verst i det hele tatt
TazheI
ett år siden
Bra valg, et godt eksempel på et voksent og fantastisk spillselskap. Tror ikke de hadde vært så gøy pluss at de lager så bra enspiller spill fokuser på det. Dette burde bethesda også forstått når de laga fallout 76, bare gi det opp og fokuser på viktigere ting. Men de hørte nok ikke på sine playtestere, haha.
SynT
ett år siden
Rogshit skrev:
Allt í lagi skrev:

Bra. ND bør holde seg til det de kan, altså action/adventure spill.

flerspillerdelen til tlou var ikke verst i det hele tatt
Problemet er at Live service games binder opp utviklere over en lengre periode

Siste fra forsiden