Det nyåpnede spillutviklingsstudioet OnceLost Games har begynt arbeidet på et stort nytt rollespill. Med på laget har de Julian LeFay og Ted Peterson, som begge var med på å utvikle de første innslagene i The Elder Scrolls-serien. I annonseringen forteller de at de ønsker å lage et spill som har produksjonsverdien til dagens spill, men som har det komplekse designet fra 1990-tallets rollespill.
– Vi jobber hardt med vårt debut-rollespill, som skal bli et massivt fantasy-eventyr i en åpen verden, og som skal ha revolusjonerende teknologi og spilldesign av noen av de mest anerkjente veteranene innen spillutvikling, skryter de hemningsløst i annonseringen.
Akkurat hva dette betyr vet vi ikke ennå, men Julian LeFay har tidligere uttrykt et ønske om å følge opp sporene fra The Elder Scrolls II: Daggerfall, og med beskrivelsen over høres det ut som om han er på vei dit. Om det blir en åndelig oppfølger eller ikke får vi nok ikke vite før senere i år, når OnceLost Games skal fortelle mer om prosjektet.
The Elder Scrolls II: Daggerfall har mange likhetstrekk med det vi ser på som et typisk spill i serien i dag. For eksempel en stor, åpen verden og spilles i førsteperson, men mens Morrowind, og etterfølgerne Oblivion og Skyrim, fokuserte på en mer detaljert og fokusert åpen verden, kan Daggerfall skilte med en av de største spillverdenene noensinne. Og selv om mye av verden var auto-generert, er det fremdeles ganske imponerende.
LES OGSÅ: Tilbakeblikk på The Elder Scrolls III: Morrowind »
SE DOKUMENTAR: Dette er historien om The Elder Scrolls-studioet »