Tom Clancy's The Division har økt jevnt og trutt i popularitet siden lanseringen i mars 2016, og nå kan utvikleren melde om en heftig milepæl for spillet. Hele 20 millioner spillere deltar nå i det nettbaserte skytespillet, opplyser Ubisoft i en pressmelding.
For å feire milepælen tilbyr Ubisoft spillerne nye aktiviteter gjennom hele måneden til og med 29. mars, deriblant såkalte Global Events.
Global Events er midlertidige modifikasjoner av spillet som gir mulighet til å vinne spesielle belønninger, og det vil komme én slik per uke i mars måned, opplyser utvikleren.
Kommersiell suksess
The Division har fått en rekke større oppdateringer siden lanseringen. Den seneste og største, kalt Resitance, kom i desember og inneholdt nye områder, moduser og aktiviteter. Tidligere har spillet blant annet fått en stor overhaling av enspilleropplevelsen.
Spillet har blitt en stor kommersiell suksess for Ubisoft og har sågar befunnet seg blant de mest innbringende spillene på Steam-plattformen. Det fikk generelt god mottakelse, også her på bruket, hvor vår anmelder delte ut 8 av 10 poeng til spillet.
– Det er lenge siden jeg har spilt et spill like intensivt over en så kort periode som The Division. Fra første oppdrag av har jeg kost meg, og 40 timer senere er ikke inntrykket endret. Skytingen i spillet er deilig og tung, og variasjonen i arsenalet man kan få er stor. De ulike egenskapene man kan lære seg krydrer opplevelsen ytterligere, skrev vår mann i anmeldelsen sin.