Tirsdag ble det kjent at Telialigaen lanserer nok et konsept, nemlig Telialigaen Bedrift. Arrangøren utvider dermed utvalget sitt enda mer, etter at de tidligere i år lanserte Telialigaen Rekrutt. Bedriftsligaen skal være en arena for bedrifter som ønsker å kjempe mot andre bedrifter i sitt favorittspill, ikke ulikt bedriftsligaer i for eksempel fotball.
I første omgang lanseres ligaen i Counter-Strike, FIFA og Rocket League. Bedriftene kan ha flere lag, og må ha bedriftens navn inkludert i lagnavnet. Seriespillet fungerer på nesten samme måte som den tradisjonelle ligaen, men oppdelt i grupper i stedet for divisjoner. De beste lagene fra hver gruppe møtes i et sluttspill. Alle på laget, med unntak av én spiller, må være ansatt i bedriften.
LES OGSÅ: Uavgjort i toppoppgjøret: – Vi klarte å nullstille oss selv
For å melde seg på må laglederen ha opprettet en klubb i Gamer.no-portalen.
Meld dere på Rocket League her »
Telialigaen kan være en stor forpliktelse
Administrerende direktør i Good Game, Erling Rostvåg forteller litt mer om hvorfor de valgte å lansere en bedriftsliga.
– Vi har fått forespørsler. Både fra folk som har deltatt i andre bedriftsligaer og de som ikke har fått med seg at det eksisterer noen tilbud, så det er åpenbart et behov der ute. Enkelte synes Telialigaen blir en litt for stor forpliktelse, derfor har vi lagt opp til færre serierunder og bedre muligheter for å flytte kamper, sier Rostvåg.
LES OGSÅ: Rekordpåmelding i Telialigaen
Videre sier han at han er litt usikker rundt hvor mange påmeldte det blir.
– Vi vet jo ikke hvor godt vi klarer å gjøre ligaen kjent den første sesongen, men jeg har tro på at vi skal feie alle konkurrenter av banen målt i antall påmeldte.
Telia stiller også med noen premier, og ligaen skal sørge for at vinnerne får seg et fint trofé.
– Hva premiene blir er fortsatt litt uavklart, men det blir nok noe fra Telias liste over produkter. Vi skal selvsagt sikre et skikkelig trofé til vinnerne for å maksimere skrytemulighetene, avslutter Rostvåg.