The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom vil ha mer tradisjonelle «dungeons» – eller grotter og templer på norsk. Nintendo går dermed tilbake mot seriens vante formel, etter en litt alternativ løsning i Links forrige eventyr.
Breath of the Wild fra 2017 hadde fire store Divine Beasts. Disse fungerte som spillets templer, og var ganske like i design. Denne gangen kan spillere forvente mye større variasjon, forklarte utviklerteamet onsdag.
– Å lage stor variasjon var ganske utfordrende. De fire Divine Beasts-utfordringene var grottene i det forrige spillet, og de delte et lignende design. Denne gangen er spillets dungeons enorme og med hver sine regionspesifikke utseender og stemning, akkurat som i tradisjonelle The Legend of Zelda-spill, sa designer Satoru Takizawa.
Takizawas uttalelse kom via den nyeste Ask the Developer-runden – en serie med artikler fra Nintendo som graver dypere i kommende spill. Produsent Hidemaro Fujibayashi la til et eksempel på hvordan dungeon-opplevelsen blir annerledes denne gangen.
– De har endret seg fra det forrige spillet. For eksempel, det er et dungeon som er knyttet direkte til Hyrules overflate. Hvis du hiver deg ned fra himmelen og rett inn i grotten, vil du sette i gang en egen hendelse. Vi tror dette blir en ny opplevelse som ikke var mulig i de forrige spillene.
Muligheten til å utforske svevende øyer oppe blant skyene er en annen av nyhetene for Tears of the Kingdom. Andre inkluderer evnen til å snekre sammen gjenstander for å lage nye våpen eller til og med båter og andre fartøy.
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom lanseres 12. mai, kun for Nintendo Switch.
LES OGSÅ: Se 10 minutter av The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom »