Gamer.no: Mange er redde for at de vil miste oversikten når Worms nå vil være i 3D. Hva vil dere gjøre for å forhindre dette?
Martyn Brown:Når du skal sikte kan du benytte deg både av et kamera i førsteperson og et i fugleperspektiv som gir deg en god oversikt. Du har i tillegg en skanner som viser hvor de andre markene står. Hvis du ønsker kan du velge å skyte med fugleperspektivkameraet. Det kan ta litt tid å bli vant med, men det er ikke i nærheten så problematisk som du kanskje tror.
Gamer.no: 3D har helt klart åpnet opp for nye muligheter for Worms-serien. Kan du nevne noen av disse?
Martyn Brown: Det enkle faktum at spillet nå er i 3D har virkelig gjort det mulig for oss å gjøre noen kule ting; ”Jet-pack”, fallskjerm og ”super sheep” er noen åpenbare eksempler, men til og med bazooka i førsteperson fungerer veldig bra.
Gamer.no: En av mine favoritt ting i de andre Worms-spillene er muligheten til å se reprisen av ekstraordinære skudd. Kan vi forvente oss slike repriser i Worms 3D? Hvis ja, kan du fortelle hvordan det vil fungere?
Martyn Brown: Uheldigvis kunne vi ikke ha med repriser, det er rett og slett for mye som foregår med ødeleggbare landskaper. Det ble ikke mulig å lagre og gjenbygge verdener raskt og effektivt.
Gamer.no: Hva gjorde at dere valgte å gi spillet ut på alle formater?
Martyn Brown: Som en franchise har Worms alltid kommet på mange formater og det er grunnen til at vi enda en gang vil utgi spillet på 5 plattformer.
Gamer.no: Vil det være mulig å spille Worms 3D på nett? Hvis ja; på hvilke formater?
Martyn Brown: PC-versjonen vil være det eneste formatet du kan spille over nettet.