Take Command: 2nd Manassas er et ambisiøst strategiprosjekt som utvikles av amerikanske Mad Minute Games. Spillets handling er satt til en av de mest blodige kampanjene under den amerikanske borgerkrigen og spilleren skal kommandere styrkene dine på slagmarken – enten som øverste general, eller litt lavere i hierarkiet. Vi loves enorme slagmarker, med utallige enheter og formasjonstyper. I tillegg kan vi se frem til individuell kunstig intelligens for hver soldat.
Våpnene vil ha nøyaktig ballistikk med tanke på vindretning, skytelengde osv. All kommunikasjon mellom dine over- eller underordnede går via budbringere, ridende til hest. Spillet lover en dybde som typiske rundebaserte strategispill med tanke på avgjørelser og ordrer, samtidig som det har spenningen og dramatikken fra et sanntidsstrategispill. Det ser ut til å bli et spill for de virkelige strategijunkiene, med enorme slagmarker, utallige enheter og formasjonstyper. På toppen av det hele loves individuell kunstig intelligens for hver soldat.
En spillbar demo som akkurat er sluppet, lar deg selv finne ut om denne amerikanske borgerkrigen er noe for oss europeere. Demoen inneholder to opplæringsbiter, og et scenario hvor du tar kontroll over en brigade som Brigader-General John Gibbon.
Eller fra en av følgende kilder:
Lanseringsdatoen for Take Command: 2nd Manassas i Norge er 22. april 2006. For mer informasjon om strategispillet, anbefaler vi en titt på vårt inntrykk etter et besøk hos Paradox for en måned siden.