Super Mario Odyssey selger unna

På tre dager ble to millioner eksemplarer revet av hyllene.

Espen Jansen/Gamer.no

Super Mario Odyssey er på god vei til å bli nok en vinner for Nintendo. Spillet nyter meget god kritikk fra både spillere og anmeldere, og kommersielt ser alt også veldig lyst ut.

Super Mario Odyssey gjør det svært godt.
Nintendo

I sin nyeste kvartalsrapport avslørte Nintendo at Marios ferskeste 3D-eventyr solgte to millioner eksemplarer på spillets tre første dager. Til sammenligning solgte The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2,76 millioner eksemplarer på Nintendo Switch (3,84 millioner inkludert Wii U) i løpet av spillets første måned.

Ifølge Nintendo tilsvarer tallene litt over en fjerdedel av antall solgte Switch-konsoller, og enda er det lenge igjen til jul – perioden da spillsalg vanligvis skyter i været.

Fortreffelig spilleventyr

Super Mario Odyssey tar spillere med på et nytt tredimensjonalt eventyr, fullt av gamle kjenninger og nye figurer. Trolig den største nyvinningen i spillet er hatten Cappy, som Mario kan bruke til å angripe fiender, ta kontroll over andre figurer og som hjelpekloss i spillets plattformsekvenser. Sammen reiser de to gjennom flere nye verdener for å nok en gang redde prinsesse Peach fra skurken over alle skurker – Bowser.

Vår anmelder var mektig imponert over Super Mario Odyssey, og roste spesielt variasjonen i spillet:

– Super Mario Odyssey er et fantastisk spill som bruker enhver anledning til å gi spilleren noe nytt og spennende å se på, gjøre eller oppdage. Opplevelsen er formet som et ganske så tradisjonelt tredimensjonalt Mario-spill (i samme gate som Super Mario 64 og Super Mario Sunshine), men klarer likevel å overraske takket være elegant design, fargerike omgivelser og konstant utforskning, lek og oppdagelse, skrev Espen Jansen.

Les hele Super Mario Odyssey-anmeldelsen her »

Siste fra forsiden