Er ikke spillet godt nok så bør det ikke gis ut. Det er kanskje lett å påstå for oss på mottakerenden, men det er et kjent problem at utgivere stresser utviklere til å gi ut produktene sine så kjapt som mulig. Noen ganger blir resultatet at de må slippe spill de ikke er fornøyde med. Eksempler på dette er Final Fantasy XIV, som utviklerne sågar beklager og Elemental: War of Magic - som tvang utvikler Stardock til å sparke en rekke mennesker.
Derfor er det også litt godt å høre at spill utsettes, om så bare fordi det viser at utviklerne tar seg tiden de trenger. Denne gangen er det Firefly som annonserer at de utsetter Stronghold 3 til sommeren. Det var satt til å komme ut i vår, men spillet er rett og slett ikke på et tilfredsstillende stadie enda. Dette ifølge Eurogamer.
– Vi vil forsikre oss om at fansen får det spillet de vil ha - og fortjener. Noen blir kanskje skuffet over at spillet ikke utgis så snart som forventet, men vi er helt sikre på at de ikke blir skuffet over de nye elementene vi tilfører serien. Dette blir det beste Stronghold-spillet så langt, sier spillets designer Simon Bradbury.
I Stronghold 3 skal du bygge middelalderslott og landsbyer, som igjen skal forsvares mot invaderende krigere. Denne gangen får man blant annet mulighet til å utforme mer intrikate murstrukturer, i tillegg til å kjempe om natten med de utfordringene det byr på. Forgjengeren Stronghold 2 kom i 2005, og vår anmelder mente at det hadde stor underholdningsverdi til tross for visse mangler.
Lurer du på hvilke andre spill som er på vei? Ta en titt i Spillkalenderen!