Rise of Nations var det første spillet til Big Huge Games, et studio startet av blant annet Brian Reynolds, som i sin tid var hoveddesigner på både Sid Meier's Civilization II og Sid Meier's Alpha Centauri.
Spillet fremsto som en sanntidsblanding av Age of Empires og Civilization, og sendte spillerne på en lynrask reise gjennom menneskehetens historie. Spillet gjorde mye spennende, slik som å fokusere på byutvikling og implementere landegrenser i sanntidssjangeren.
Ny versjon på Steam
Big Huge Games ble nedlagt etter at actionrollespillet Kingdoms of Amalur: Reckoning floppet totalt, men Rise of Nations nyter fortsatt en viss popularitet. Derfor er det kanskje ikke så overraskende at Microsoft og SkyBox Labs nå har gravd frem Rise of Nations igjen, etter sin suksess med nyversjoner av Age of Empires II og Age of Mythology.
Rise of Nations: Extended Edition vil lanseres på Steam, og skilter blant annet med forbedret grafikk – inkludert bedre teksturer og vanneffekter – full Steamworks-integrering, flerspiller med rangerte kamper og Twitch-integrering.
Spillet skal lanseres allerede denne måneden, og skilter med alle funksjonene og innholdet fra originalen og ekspansjonspakken Thrones and Patriots. Det vil si at atten forskjellige nasjoner kjemper mot hverandre, med over hundre typer militære enheter, på mer enn ett dusin ulike typer datagenererte kart.
Du kan lese våre anmeldelser av originalspillet og Thrones of Patriots for å finne ut hva du har i vente. Tør vi også håpe på et gjensyn med undervurderte Rise of Legends?