Dreamhack Anaheim - Warcraft 3: Reforged

Store problemer for Warcraft 3: Reforged-turnering i helgen

Spillere falt ut av kampene, og en av kvartfinalene ble ødelagt.

Her detter Thorzain ut for andre gang.
ESL

Det ble rotete for Warcraft 3: Reforged-turneringen under Dreamhack Anaheim denne helgen. Flere kamper ble avbrutt ved at spillerne falt ut, og siden spillet ikke har støtte for å gjenoppta spillingen, måtte man begynne matchene på nytt.

Styggest ble det i kvartfinalen mellom svenske Marcus «Thorzain» Eklöf og koreanske Jang «Moon» Jae Ho. I den tredje runden mellom de to ble svensken nappet ut av spillet, og selv om det etter alt å dømme lå an til at han skulle ta kampen, måtte de dermed begynne på nytt. Det så igjen lenge bra ut for Thorzain i denne nye kampen, men også her mistet spilleren tilkoblingen til spillet.

Enden på visa ble at Moon vant det tredje kampforsøket, og etterhvert hele turneringen. På Twitter virker Thorzain naturlig nok nedbrutt over situasjonen.

En annen deltaker, Matt «lnclnerator» Schlenker, melder på Reddit at også han opplevde lignende problemer, og at han har sett det i flere kamper.

– I min første BO3 mot SoSorryMan spilte vi fem kamper, med to «drops» etter 20-minutters kamper – helt uakseptabelt. Blizzard var her [lørdag] og så det, visste om det, og gikk, og ingen fra deres side gadd å gjøre noe med det, eller anerkjenne det, skrev han.

Jang «Moon» Jae Ho med pokalen etter finalen.
ESL

Spørsmålet er hva som egentlig skjedde. Verken spillets utvikler Blizzard eller turneringsansvarlige på Dreamhack Anaheim har uttalt seg om problemene. Turneringen ble spilt på LAN og ikke over internett, så det kan ikke ha vært problemer med serverne til spillet.

På flere nettfora legges i hvert fall skylden på Blizzard, mye på grunn av de generelle problemene rundt Warcraft 3: Reforged. Spillet har mildt sagt hatt en trøblete lansering, der publikumet er frustrert over feil, manglende funksjoner og at Blizzard ikke har vært oppriktige i å fremstille de grafiske oppgraderingene på en riktig måte.

Blizzard har på sin side lovet å jobbe med å rette opp mange av problemene, men så langt har spillet kun fått én oppdatering.

LES OGSÅ: Vår anmeldelse av Warcraft 3: Reforged: – Svært skuffende »

Kommentarer (2)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
The_Swordman1
5 år siden

Kan ikke si at jeg er overrasket over dette.

BizzyX78
5 år siden

-----

+The_Swordman1

-----

- Alt som hadde trengs for "WarCraft Nr.3." var/er at spillet hadde vært både forover- og bakover-kompatibelt.

-----

Alt annet er høyst kosmetisk i så måte.

Eneste som ellers hadde vært greit med tanke på grafikk hadde vært å legge til støtte for flere (høyere) oppløsninger.

Som f.eks for dem med typen (Ultra-)Wide-Screen.

Eller for å helgradere seg...

Ta med hele spekteret fra "1,00:1,00"-"Aspect Ratio" og opp til f.eks. "4,00:1,00"-"Aspect Ratio".

-----

Side Note...

Med mindre det er snakk om VR så er alt over "4,00:1,00"-"Aspect Ratio" ganske overkill.

For sant å si med tanke på ytelse så er alt over "2,00:1,00"-"Aspect Ratio" overkill i VR.

-----

Pluss muligheten til å kunne fin justere "Cam-Angle" og "Cam-Height" hadde vært helt supert, enten "In-Game" eller via Config-files slik det uoffisielt sett går an i "C&C:Generals"(NB!...: Dog, kun anbefalt etter man er ferdig med Campaign, da det å justere "Cam-Angle" fudge'er til "Cut-Scenes" i "C&C:Generals". Noe som Blizzard kunne ha tatt høyde for når disse muligheten legges til i "WarCraft Nr.3.: Reforged").

Med disse mulighetene på plass så er "Low-Res"-textures ikke lengre et problem som folk vil komme til å henge seg så veldig opp i, med mindre dem da ikke zoom'er veldig inn med vilje.

For gjør dem det, ja, da har dem jo bare seg selv å takke...

-----

Siste fra forsiden