Starfield - Todd Howard

– Starfield er laget for å spilles over lang tid

Todd Howard går i dybden på utviklingen av spillet.

Starfield.
Bethesda

I en ny episode av podcasten Game Maker’s Notebook forteller Bethesda-topp Todd Howard om hvordan utviklerne tenkte da de designet Starfield. Det er Insomniac-sjef Ted Price som intervjuer Starfield-regissøren om prosjektet.

– Spillet er med vilje laget for å spilles over lang tid. En av tingene vi lærte av våre forrige spill, slik som Skyrim og Fallout, er at folk ønsker å spille dem over tid, forteller Howard i praten.

Han peker blant annet på New Game Plus-systemet i Starfield som åpner opp for en god del mer enn det man kanskje tror.

LES OGSÅ: Dette er Starfield-modifikasjonane du trenger »

I intervjuet snakker Howard også om hvordan utviklerne har presset seg selv til å oppnå mer etter hvert som teknologien blir sterkere.

– Jeg tror det begynner med teknologien. Du ser ny maskinvare, du vil bruke den på nye måter, du ser på spilldemoer og tenker "Vi kan gjøre dette, vi kan presentere det på denne måten", legger Howard frem.

– Den ene tingen jeg har lagt merke til er at, siden flere spill spilles over lang tid – de er "live games" – og muligheten til å oppdatere dem over tid gjør at dette er spill som folk spiller nå som har eksistert lenge. De har fått årevis med oppdateringer, og det skaper en forventning for nye spill, sier Howard.

Starfield ble sluppet til PC og Xbox Series X/S 6. september, og presterte å få mer enn 10 millioner spillere på mindre enn tre uker. Kritikermessig har fått mye medvind, men ikke alle er helt overbevist.

Gamer.nos anmelder hadde en god del positivt å si om Bethesdas nyeste, men trakk også frem en rekke negative sider til storspillet.

– Starfield er Skyrim i verdensrommet, men det er et Skyrim med mindre sjel, mindre sømløshet, og viktigst av alt – mindre spillmagi, mener vår anmelder.

LES OGSÅ: Starfield-oppdatering lover bedre ytelse og færre spillkrasj »

Kommentarer (22)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
Gunfreak
2 år siden

Sliter virkelig å bli fenget av dette spillet.

Skyrim er kanskje ikke perfekt. Men det ga meg lysten til å utforske. Den har jeg ikke her, føles som en meny simulator som alltid tvinger deg å gå gjennom 10 menyer før du kan få skipet ditt til dit du vil. Nesten alle planter er generiske og øde. Det føles son hva Skyrim ville være om de fjerna alt det som faktisk var bra med Skyrim.

ImmortalTechnique
2 år siden
Utrolig dårlig spill. Gav opp spillet etter ca 12 timer. Loading screen simulator.
bubba477
2 år siden

Jeg er nå på gjennomspilling 6 av 10 totalt. Må si meg enig i at litt av magien er borte men det er mye å henge fingrene i. Bethesda har dog mye å lære om spill design. Menyene er fortsatt noe jeg sliter med 150+ timer inn i det og det er slitsomt å måtte tilbake til oppdragsgiver for hvert eneste tempel....

Rogshit
2 år siden
bubba477 skrev:

Jeg er nå på gjennomspilling 6 av 10 totalt. Må si meg enig i at litt av magien er borte men det er mye å henge fingrene i. Bethesda har dog mye å lære om spill design. Menyene er fortsatt noe jeg sliter med 150+ timer inn i det og det er slitsomt å måtte tilbake til oppdragsgiver for hvert eneste tempel....

"gjennomspilling 6 av 10 totalt" bare av ren nysgjerrighet; Hvorfor har du bestemt deg for å spille gjennom spillet 10 ganger? :p
GnilreG
2 år siden
Skyrim og Fallout er så sykt mye bedre. Har nok litt å si at jeg spiller det på PCen og ikke konsoll også da.

Siste fra forsiden