Star Wars Outlaws ble et av de mest populære spillene under årets E3-som-ikke-var-E3. Eventyret fra Ubisoft-studioet Massive skal la spillere leve livet som smugler i en galakse som later til å bli stor.
I et intervju med Edge Magazine (via Gamesradar) dro spillsjef Julian Gerighty frem et annet Ubisoft-spill for å forklare størrelsen på Star Wars Outlaws-planetene.
– Det er en litt røff sammenligning, men størrelsen på en planet er kanskje lik som to av områdene i Assassin's Creed Odyssey. Kanskje to eller tre områder.
Se 10 minutter fra Star Wars Outlaws »
Akkurat hvilke Odyssey-områder Gerighty siktet til er ikke klart. Assassin's Creed-spillet består av alt fra små øyer til svære deler av Hellas, men poenget hans er nok likevel at Star Wars Outlaws blir svært.
Spillsjefen påpekte likevel at spillere ikke må forvente noe på lik skala som «en gjenskaping av hele England». Planetene skal være håndterlige for både spillere og for utviklerteamet.
Til tross for størrelsen sa Gerighty at Massive lager alle planetene for hånd. Studioet har styrt unna fristelsen for å bruke tilfeldig generering, som for eksempel ble brukt for å lage de mange planetene i No Man's Sky. Bethesda bruker også tilfeldig generering for sitt kommende Starfield, men pynter på med håndlagde bygninger og omgivelser basert på hva som passer for hver planet.
Star Wars Outlaws skal lanseres en gang til neste år, på PC, PlayStation og Xbox.
LES OGSÅ: Starfield-sjefen innrømmer at ikke alle planetene blir like spennende »