Star Citizen kan kreve 100 gigabyte med plass

Store oppdateringer er også noe du må belage deg på.

Cloud Imperium Games

Når Star Citizen en eller annen gang slippes for salg må spillerne mest sannsynlig belage seg på å sette av en god slump med gigabyte for å få kost seg med spillet. I spillets offisielle forum har utvikler Jeremy Masker antydet at man må laste ned en klient på omlag 100 GB.

Det tar på å lage et så stort spill.

– Størrelsen og antallet av innhold som vi har igjen å levere betyr at klientstørrelsen vår mest sannsynlig blir på 100 GB, er begrunnelsen.

I tillegg blir det rimelig store oppdateringer også. Selv om teamet jobber for å få optimalisert prosessen ser de for seg at hver oppdatering kan bli på minst 2 til 5 GB. I ytterste fall kan spillerne stå ovenfor oppdateringer på mellom 14 og 20 GB.

Folkefinansieringssuksess

Star Citizen utvikles av Cloud Imperium Games, med utviklerveteran Chris Roberts bak roret. Roberts er mest kjent for å ha stått bak Wing Commander-spillene fra nittitallet, der man hopper inn i cockpiten som en romskipspilot. Det er også nettopp romfart og -kamper Star Citizen tar sikte på å levere, men på en større skala.

Prosjektet kom til live som et folkefinansiert prosjekt. Pengesterke spillfans verden over har spyttet smått og stort inn i budsjettet siden avdukingen, og beløpet stiger stadig. Siden Cloud Imperium Games har knyttet en del spillinnhold til hvor mye penger som strømmer inn, låses det opp stadig mer av innhold til spillet. Planen er å slippe spillet – kun til PC – i 2016.

Visste du at du kan teste romkampene fra Star Citizen allerede nå?

Kommentarer (40)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
Simen1
10 år siden

Sies det noe om hva som tar så mye plass og eventuelt hvorfor det ikke komprimeres mer?

XtMartin
10 år siden

https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/comment/4591962/#Comment_4591962

 

As I have already said, I would not count on this. The game compression and asset removal is unlikely to yield such high gains that we will be able to reduce our client size to 30-40gb. The size and number of assets that are left to deliver means that our client size is much more likely to be 100gb.

Also, yes we are optimizing game patching for speed and to only deliver diffs, but this is unlikely to reduce actual patch size. Again, each patch has 100s of assets, each of these assets are at times 200mb, this leads to 2-6gb patches, and if we end up doing a file type re-factor and have to re-download 30-40% of the assets on the hard-drive, then the patch will be 14-20gb.

Randominated
10 år siden

Det kan ta en terabyte for alt jeg bryr meg. Skal spilles religiøst uansett. Plass kan man alltids finne.

Bergethon
10 år siden

Kjøpe en SSD dedikert til spillet da? :D

Sutekh
10 år siden

Skal man først lage et PC-spill som virkelig gjør sitt for å utnytte PCen, så kan man like godt utnytte plassen også. Har en 500 GB SSD kun til applikasjoner, så det her plager meg ikke en døyt.

 

MasterRace.jpg

Siste fra forsiden