Final Fantasy XVI har blitt god butikk for Square Enix, med tre millioner eksemplarer solgt i løpet av spillets første uke. Nå vil utvikleren vurdere å lage mer innhold for opplevelsen.
LES OGSÅ: To norske stemmeskuespillere spiller sentrale figurer i Final Fantasy XVI »
Det var i et intervju med YouTube-kanalen GamerBraves at spillsjef Naoki Yoshida fikk spørsmål om potensielle utvidelsesplaner. Yoshida forklarte at målet opprinnelig var å lage et spill uten ekstrainnhold, men etter stor pågang fra fans kan det endre seg.
– Som dere vet var målet vår for Final Fantasy XVI å lage en komplett historie som spillere kan oppleve og spille gjennom uten noe ekstrainnhold, og jeg tror vi fikk til det. Nå har vi riktignok fått tilbakemeldinger fra spillere som har fullført spillet, og mange av dem ønsker å se mer.
– Vi tar med oss det og vurderer våre muligheter fremover, så forhåpentlig kan vi gi dere noe i nær fremtid, sa Yoshida kryptisk.
Final Fantasy XVI ble en blandet opplevelse for vår anmelder. Historien og kampsystemet trakk opplevelsen opp, meldte Øystein Furevik, men hovedpersonen Clive ble både for kjedelig og for pratsom.
LES OGSÅ: Tears of the Kingdom-oppdatering fikser flere ødelagte oppdrag »