Forrige uke avslørte Square Enix at Final Fantasy VII Rebirth kommer til PC den 23. januar. I forbindelse med lanseringen på ny plattform hadde teamet lyst til å lage en ny utvidelse for spillet, men dette ble til slutt skrinlagt.
I et intervju med Epic Games forklarte spillsjef Naoki Hamaguchi at Square lekte med planene om en episodebasert historie. Det var imidlertid satt av begrenset med ressurser for PC-versjonen og teamet måtte i stedet prioritere det neste innslaget i oppussingsprosjektet Final Fantasy VII.
PC-utgaven av Final Fantasy VII Rebirth lokker med diverse plattformspesifikke funksjoner og innstillinger. Her støttes blant annet 4K-oppløsning og 120 bilder i sekundet.
Som Hamaguchi fortalte har Square ingen planer om å legge til offisiell støtte for modifikasjoner. Han er fullt klar over at PC-spillere kommer til å lage sitt eget innhold til spillet likevel, men ba fans om å holde det familievennlig.
– Mens teamet ikke har noen planer for offisiell mod-støtte, respekterer vi kreativiteten til moddersamfunnet og ønsker deres kreasjoner velkommen. Vi ber riktignok om at moddere ikke lager eller installerer noe som er støtende eller upassende, sa spillsjefen.
Teamet har nå satt alle kluter til på fortsettelsen. Enda vet vi nær sagt ingen ting om det tredje spillet i rekka – som hva det heter eller når det kommer – og Hamaguchi slapp kun et ørlite hint om opplevelsen.
– Utviklerteamet vårt er i full sving og dere vil kunne reise fritt rundt på verdenskartet om bord på Highwind-luftskipet i det tredje spillet i trilogien. Takk for tålmodigheten deres. Vennligst se frem til det neste innslaget.