Under utviklingen av Splinter Cell: Pandora Tomorrow har Ubisoft studert det første spillet i serien nøye for å finne ut hva som fungerte godt, og hva som måtte forbedres eller kuttes ut. En av de nye og spennende funksjonene i Pandora Tomorrow er hvordan den kunstige intelligensen automatisk forandrer deler av spillopplevelsen basert på hva spilleren gjør. Dette er mulig på grunn av et system Ubisoft kaller "ambient AI".
Dette systemet styrer ikke bare vanskelighetsgraden, men også hva som skjer underveis i spillet. For eksempel vil hendelser kunne skje på ulike deler av kartet basert på hvor spilleren befinner seg, noe som skal sikre en optimal spillopplevelse uansett hvordan spilleren forsøker å løse oppdraget. Om systemet kommer til å fungere vet vi naturligvis ikke, men det høres i det minste spennende ut.
Splinter Cell: Pandora Tomorrow er også det første snikespillet som kommer med flerspillerfunksjon. Mulighetene for spennende flerspillerstrategier i et spill som dette er store, og Pandora Tomorrow ser ut til å kunne bli svært spennende på dette området. Spillet kommer nemlig med et modus som fokuserer på infiltrasjon. Det ene laget må snike seg inn i motstanderens base og utføre visse oppdrag der (f.eks. finne filer på en datamaskin).
Den artige detaljen med denne modusen er at spionene ikke har noen dødelige våpen, mens leiesoldatene som forsvarer basen er væpnet til tennene. Det blir med andre ord umulig å angripe basen slik som i konvensjonelle spill, her må spionene virkelig snike seg inn, samtidig som de må utnytte alle de høyteknologiske leketøyene sine til det maksimale.
Videofilen er i Bink-format, og varer i omtrent tre minutter. Kvaliteten er høy, men det er også filstørrelsen (rundt 50 MB). Du kan laste den ned fra disse nettstedene: