Sony innledet torsdagens State of Play-sending ved å gi oss et omfattende innblikk i de mange små detaljene ved det kommende Crash Bandicoot 4: It's About Time.
I den fem minutter lange sekvensen (som du kan se over), går utviklerne i Toys for Bob først gjennom de mange nye gameplayfunksjonene som dukker opp i spillet. Her kan vi se hvordan Crash og Coco nå kan kaste seg i lianer, grinde på rails og løpe på vegger. Det blir også bekreftet at alle baner hvor man kan spille som Crash også kan spilles som Coco.
Det finnes imidlertid også baner hvor man ikke kan spille som noen av dem. Fra før av har vi fått vite at man kan spille som Neo Cortex på en rekke nivåer, men nå har vi også sett den uregjerlige Dingodile i aksjon. Han har lagt flammekasteren på hylla til fordel for en muskedunder som kan blåse til seg og skyte vekk kasser og andre gjenstander.
Mye mer
Traileren lar oss også se et knippe kostymer. Disse låses opp dynamisk gjennom spillets gang og vil kun være kosmetiske.
Utviklerne er bastante på at dette kun er ting man låser opp innad i spillet og at det ikke vil ha mikrotransaksjoner.
Helt til slutt blir vi presentert for «inverted mode», en modus som gir spilleren en alternativ utgave av alle baner i spillet. Dette kan være noe så enkelt som en endring i farten man beveger seg i eller hvilke fargetoner som preger skjermen, eller noe litt mer omfattende som å plassere hele baner under vann eller å kreve at du maler veien videre ved å spinne maling rundt omkring deg.
Crash Bandicoot 4: It's About Time slippes på PlayStation 4 og Xbox One den 2. oktober.
LES OGSÅ: Vår sniktitt på Crash Bandicoot 4: It's About Time »