King of Fighters-serien var en av de siste populære slåssespillseriene som forlot sine todimensjonale røtter til fordel for 3D-grafikk, og dessverre for SNK fikk ikke deres første tredimensjonale King of Fighters-spill den helt ekstatiske mottakelsen da det kom på markedet. Dette selskapet har imidlertid laget slåssespill lengre enn mange av leserne våre har levd, og har ikke tenkt å gi seg med det første.
Nå har de kunngjort The King of Fighters 2006, som etter planen skal lanseres til PS2 denne sommeren. På samme måte som King of Fighters: Maximum Impact, er 2006-spillet i 3D, og selvfølgelig får vi en blanding av nye og gamle figurer, hver med sine egne kraftfulle kampbevegelser. Ben Herman, som er sjef for SNK sin USA-avdeling, sier følgende:
- King of Fighters 2006 blir den perfekte blandingen av fart, utseende og en helt ny historie. Våre tilhengere forventer at kampspillene våre skal være raske - enten de er i 2D eller 3D, og King of Fighters 2006 kommer ikke til å skuffe dem.
Resten av pressemeldingen består av informasjon om SNK selv, som ble startet i 1978, og som er kjent for franchiser som King of Fighters, Metal Slug og Samurai Shodown (og som vanlig; nei, vi har ikke glemt w-en i Showdown - det er det SNK som har gjort).