Snikespillet Volume får gratis VR-utvidelse

Introduserer 30 nye nivåer og flere spillfigurer.

Mike Bithell

Utvikler Mike Bithell har annonsert en gratis utvidelse for snikespillet Volume som kommer først til PlayStation VR. Utvidelsen, som har fått navnet Volume: Coda, får full VR-støtte og vil i tillegg la deg spille gjennom Volumes opprinnelige kampanje med Sonys VR-briller.

Volume: Coda bygger videre på spillets historie, men i stedet for Robert Locksley får vi denne gangen spille som den mystiske figuren «The Troubleshooter». Utvidelsen byr på 30 nye nivåer, samt en rekke nye spillfigurer som man møter underveis.

Volume: Coda kommer først til PlayStation VR.

Det er foreløpig ikke bekreftet om utvidelsen også kommer til PC, men i og med at Bithell skriver at den kommer først til PlayStation VR er det trolig at andre plattformer deretter vil stå for tur.

Bithell forteller også at spillets PlayStation Vita-versjon fortsatt er under utvikling og fortsatt vil være gratis for alle som kjøpte Volume på PlayStation 4. Han forklarer at studioet støtte på noen vanskeligheter med den bærbare versjonen, og fremfor å levere et middelmådig produkt valgte teamet å bruke lengre tid på prosjektet.

Store forventninger

Etter utgivelsen av indiesuksessen Thomas Was Alone i 2012 var det store forventninger knyttet til Bithells andre spill – Volume. I spillet styrer man hovedpersonen Locksley gjennom en haug med brett der målet er å snike seg gjennom trange korridorer uten å bli sett av patruljerende vakter.

Vi prøvde PlayStation 4-utgaven som ble lansert i august, og mens vår anmelder likte store deler av spillet mente han det var vanskelig å holde interessen oppe gjennom Volumes 100 brett:

– Alt i alt er Volume et godt håndtverk, et nokså solid og vel gjennomført spill. Det er likevel litt for langdrygt for sitt eget beste, og historien hadde ikke hatt vondt av en litt mer besnærende og engasjerende innpakning. Volume tilbyr rikelige mengder småfiks problemløsning med ganske artige verktøy til hjelp, konkluderte Bjarthe Wathne Helgesen.

Square Enix vurderer å satse på VR i fremtiden.
Final Fantasy-utvikleren vil lage flere nyversjoner av gamle spill »

Ledige stillinger
Funksjonsassistent
Søknadsfrist:
Løpende
Bilmekaniker
Søknadsfrist:
Løpende
Salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Servicerådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Tekniker på Livredningsutstyr
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Prosjektleder
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne utviklere
Søknadsfrist:
Løpende
Produksjonsmedarbeider / Tekniker
Søknadsfrist:
Løpende
Systems Consultant – Virtualization
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (22%)
Søknadsfrist:
Løpende
DevOps Engineer
Søknadsfrist:
Løpende
Bruktbilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Produktingeniør
Søknadsfrist:
Løpende
Data Platform Developer
Søknadsfrist:
Løpende
Automasjon commission Engineers / Teknikere
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne Data Engineers
Søknadsfrist:
Løpende
Head of Workshop
Søknadsfrist:
Løpende
Nybilselger
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Restaurantmedarbeidere
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
20.03.2025
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (30-70%)
Søknadsfrist:
Løpende
Bilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Lead Mainframe Specialist – zHardware Systems (HMC/HCD)
Søknadsfrist:
Løpende
Funksjonsassistent
Søknadsfrist:
Løpende
Bilmekaniker
Søknadsfrist:
Løpende
Salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Servicerådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Tekniker på Livredningsutstyr
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Prosjektleder
Søknadsfrist:
Løpende

Kommentarer (2)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
mogs92
9 år siden

Vil ikke alle spill kunne spilles med playstation VR?

blind&gal sløvhjerne
9 år siden

Fleste Playstation spill er laget for å spilles på en TV skjerm, TV som medium er egen greie, VR er et annet medium som trenger innhold som er tilpasset VR. Som hovedregel må et VR spill være laget for VR mediumet fra grunnen av. Noen ganger kan et spill tilpasses til et nytt medium, men et portet spill blir sjelden like bra som et native spill.

Siste fra forsiden