Snart vil du bare møte spillere med god ping i PUBG – om du har god ping selv

Utviklerne tester nå ping-basert matchmaking.

Bluehole

Ping, som betegner forsinkelsen til serveren, er særlig viktig i nettbaserte skytespill, og for høye verdier er ødeleggende både for spilleren selv og motspillerne. Et av de mest populære nettskytespillene for tiden, Playerunkown's Battlegrounds, tar nå grep mot fenomenet.

På spillets Steam-side og på Twitter kunngjør PUBG-utvikleren at de nå er i gang med testing av ping-basert matchmaking i spillet. Tiltaket innebærer altså at matchmaking-funksjonen vil prioritere spillere med lave ping-verdier, slik at folk med lave verdier kan spille mot andre med lave verdier.

Playerunknown's Battlegrounds.
Bluehole

Rulles ut i noen regioner

Utvikleren er i ferd med å rulle ut testingen av funksjonen i noen regioner nå, men detaljene rundt tidspunkter og hvem som får tilgang til funksjonen i første omgang er ennå ikke kjent. Mer informasjon skal imidlertid komme ganske snart.

I desember kunngjorde PUBG-utvikleren at de vurderte å innføre en øvre ping-grense, slik at man ikke fikk koblet seg til i det hele tatt dersom man hadde for høy ping. Innføringen av denne funksjonen ble forsinket på grunn av at utviklerne måtte prioritere anti-juksetiltak, og nå har de altså kommet med en løsning de mener er bedre.

Samtidig informerer utvikleren også om hva de har fikset i den nye testpatchen til spillet. En av de større endringene er at spillere ikke lenger vil kunne se de andre spillerne mens man er på flyet, men at disse i stedet vil bli vist via en ny indikator nederst på skjermen. Dette tiltaket skal heve ytelsen.

I tillegg inneholder patchen også en rekke bug-fikser og optimaliseringer. Patchen er altså ennå på teststadiet og skal rulles ut til alle når den er klar.

Nå har det kommet en ny, farlig PUBG-utfordrer: Mavericks: Proving Grounds lar hele 1000 spillere kjempe mot hverandre på samme kart »

Siste fra forsiden