Swen Vincke, som er eier av den belgiske spillutvikleren Larian, har postet en hyggelig oppdatering om Divinity II-utvidelsen Flames of Vengeance på selskapets offisielle forum.
– Dette er sannsynligvis første gangen teamet vårt er så avslappet foran en stor utgivelse, og grunnen er veldig enkel: Flames of Vengeance er faktisk ferdig, skriver han.
Videre forteller han at mens tidligere Divinity-utgivelser har blitt presset ut dørene før teamet hadde fått fikset alt de ønsket, er Flames of Vengeance så godt som problemfri på dette tidspunktet.
Flames of Vengeance er en utvidelse som forteller fortsettelsen på historien vi fikk oppleve i Divinity II: Ego Draconis. Hvis du spilte gjennom hele spillet skjønner du nok hvilken hevn det er tittelen henviser til.
Som sin forgjenger er Flames of Vengeance et rollespill satt til en rimelig åpen verden, hvor du spiller en drageridder. Det betyr at du ikke bare kan slå fra deg i menneskeform, men også forvandle deg til en ildsprutende, flygende drage.
Handlingen denne gangen foregår i Aleroth, den mektige byen som er under angrep av de onde hordene til The Dark Ring. Du må lede forsvaret av byen, og stoppe slemmingene en gang for alle.
– Det er vel ingen hemmelighet at mange synes den første delen av Divinity II var den beste, og da vi startet utviklingen av Flames of Vengeance var målet å fange den samme følelsen. Jeg er veldig glad for å kunne si at jeg tror teamet klarte dette, og jeg håper dere alle kommer til å være enige når dere spiller spillet, sier Vincke.
Det er fortsatt ikke helt klart når Flames of Vengeance skal lanseres, men det siktes mot en utgivelse av PC-versjonen i august (i alle fall via digital distribusjon). Xbox 360-versjonen kommer senere.
Sjekk spillets nettsted for mer informasjon, eller les vår anmeldelse av originalen for å se hva du eventuelt har gått glipp av.