Snart blir Civilization VI mye større

Se traileren til den nye, store utvidelsen Rise and Fall.

På den offisielle Civilization-hjemmesiden er en ny og svær utvidelse til Civilization VI nå kunngjort. Den heter Rise and Fall og skal lanseres den 8. februar neste år. En trailer kan du se øverst i artikkelen.

Rise and Fall vil by på mange nyheter, deriblant muligheten til å oppleve to nye æraer, Dark Ages og Golden Ages, som vil gi spillerne en rekke nye strategiske muligheter og utfordringer.

Nytt lojalitets- og guvernørsystem

2K Games

I tillegg byr utvidelsen på et nytt lojalitetssystem som kan påvirke maktbalansen i spillet på ulike måter, for eksempel ved at man kan få kontroll over hele byer selv uten en militærstyrke om man har nok lojalitet blant innbyggerne.

Ellers kommer Rise and Fall med et nytt guvernør-system som gir denne rollen større betydning. Med den nye utvidelsen vil man utøve større direkte innflytelse på utviklingen av byene ved å sende en guvernør til den aktuelle byen. Guvernørene har bestemte egenskaper og kan brukes til å spesialisere byene.

Utvidelsen gir også spillet flere nyanser i alliansesystemet og flere historieelementer, blant annet. Alle detaljene om hva Rise and Fall inneholder finner du altså på hjemmesiden.

Civilization VI ble lansert i oktober i fjor, og har dermed vært på markedet temmelig nøyaktig ett år. Spillet ble generelt godt mottatt, og vår egen anmelder tildelte spillet 8 av 10 poeng. Det har for øvrig også kommet diverse andre utvidelser til spillet som blant annet har tilført nye fraksjoner.

Mer interessert i actionspill? Nå gir Bungie deg en gratisprøve på Destiny 2 »

Kommentarer (10)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
Uxzuigal
7 år siden

Kommer dessverre ikke til å røre dette før jeg får bekreftelse på at AI problemene er løst. under 30 timer i Civ 6, over 1000 timer i Civ 5....

ATWindsor
7 år siden

Liker godt civ6, selv om updates har gjort det litt mindre bra til det jeg liker bedre med det enn civ5, nemlig å gå wide. Det er alt for gunstig å gå tall i civ5.

 

AtW

Uxzuigal
7 år siden

Liker godt civ6, selv om updates har gjort det litt mindre bra til det jeg liker bedre med det enn civ5, nemlig å gå wide. Det er alt for gunstig å gå tall i civ5.

 

AtW

 

Har ikke fulgt noe særlig med på updates til Civ6, hvordan har det endret seg?

 

Det eneste jeg har fått med meg er at warmonger/AI er et vedvarende problem.

ATWindsor
7 år siden

 

Liker godt civ6, selv om updates har gjort det litt mindre bra til det jeg liker bedre med det enn civ5, nemlig å gå wide. Det er alt for gunstig å gå tall i civ5.

 

AtW

Har ikke fulgt noe særlig med på updates til Civ6, hvordan har det endret seg?

 

Det eneste jeg har fått med meg er at warmonger/AI er et vedvarende problem.

 

 

Vel, har ikke spillt det akkurat i det siste, men distrikter kostet etterhvert alt for mye, men det balanserte seg ut ved at man kunne ha mange production districts som virket på hver by, den muligenten er nå fjernet.

 

AtW

Mithridates VI
7 år siden

Det blir sikkert et fullgodt Civilization spill av dette også som med de andre i serien. Inntil den tid kommer så har jeg fortsatt mye som jeg har lyst til å gjøre i Civ 5. Jeg synes flere av de nye elementene i Civ 6 høres morsomme ut, og liker at de tatt med styresett igjen som kan eksistere parallelt med "civics"\"social policies". Dumt at de fortsatt holder på 1 (2) "unit pr. stack", et større antall som f.eks 8 hadde vært bedre etter min mening. "Pixar" grafikken er også ganske så kjip, men det ser i det minste bedre ut en Civ 4. Og, om det er en setting\sjanger som grafikk har mindre å si i enn i andre så er det historiske strategispill.

 

Det blir spennende og se hva neste utvidelse bringer. Håper også at mod scenen blir like levende som den var i Civ 3 og 4 sine dager.

Siste fra forsiden