På onsdag trakk Insomniac Games sløret av Ratchet & Clanks jomfrureise på PlayStation 4. En rykende fersk trailer viste oss hvordan spillet kommer til å se ut, og det kan se ut til å bli mer enn bare en oppussing av det første spillet i serien. En rekke kreative våpen, store sjefsfiender og helt nye fly-sekvenser stod blant annet på menyen. På slutten av traileren fikk vi en pekepinn om at våren 2016 er slippvinduet.
I tillegg til traileren har det dukket opp lengre videoer som viser spillet i aksjon. Her får vi se det som ser ut til å være Metropolis, hovedstaden på en av planetene man først besøker i det originale spillet, samt en ny sjefsfiende på en lavabane. Vi får en smakebit på det nye våpenet ‹‹Pixelizer››, som gjør fiendene om til piksler. De gamle favorittene ‹‹Groovitron››, ‹‹Mr. Zurkon›› og ‹‹Pyrocitor›› vender også tilbake.
Gjenfortelling
Insomniac ønsker å gjenfortelle hvordan Ratchet og Clank møttes, og deres første store konflikt mot skurken Chairman Drek i originalspillet. Utviklernes mål er å modernisere spillmekanikkene basert på de senere titlene i serien.
Spillet går hånd i hånd med en ny film om lombaxen og robothjelperen hans, som slippes i april 2016 på amerikanske storskjermer. Vi vet enda ikke når eller om filmen kommer til europeisk landjord.
I 2003 mente vi at det originale spillet var ‹‹et fullkommet plattformspill med en god porsjon action og humor.›› Så får vi se om Insomniac anno 2016 klarer å gjenskape magien fra den gang. Første tegn på det får vi på E3 neste uke.
Ratchet & Clank er ikke det eneste plattformspillet i horisonten.
Yooka-Laylee er et plattformspill signert Rare-veteraner »