Diablo IV

Slik blir ferdighetssystemet i Diablo IV

Blizzard har kommet med ny oppdatering om spillet.

Blizzard

Blizzard har valgt å porsjonere ut nyheter om Diablo IV i form av kvartalsmessige oppdateringer, og nå har vi nettopp fått den seneste. Denne gangen handler det blant annet om ferdighetssystemet.

Utvikleren forteller at Diablo IV får et kraftig revidert ferdighets- og talentsystem som først og fremst vil by på mer dybde enn tidligere – noe publikum skal ha etterspurt ivrig.

Ferdighetstreet, som for øvrig er et bokstavelig tre denne gangen, er inndelt i egne seksjoner for ferdigheter og passive egenskaper, hvor førstnevnte er der man bruker ferdighetspoengene man tjener ved å gå opp i nivå.

Ferdighetstreet er et faktisk tre i Diablo IV.
Blizzard

Umulig å skaffe seg alle ferdigheter

Der kan man låse opp nye ferdigheter og tilleggsfunksjoner for disse, og man låser også opp poeng man kan bruke i seksjonen for passive egenskaper – som altså er mer generelle figuroppgraderinger – i den nedre delen av treet.

Blizzard understreker at det ikke vil være mulig for spillere å skaffe seg alt som ferdighetstreet har å by på. Utvikleren anslår at mellom 30 og 40 prosent av nodene vil være fylt ut innen spillet er fullført, som betyr at spillere vil kunne bygge mer spesifikke og særegne figurer.

Den forrige kvartalsoppdateringen om Diablo IV kom i juni, og da kom det frem at spillet får en åpen verden-struktur, mer dynamiske dialogsekvenser og at utvikleren vil prøve å unngå at flerspillerdelen føles som et massivt nettrollespill.

Blizzard kunngjorde nylig at den digitale versjonen av deres BlizzCon-messe skal gå av stabelen den 19. februar, og da er det ikke umulig at vi før se mer av spillet.

Les også: Blizzard vil ikke ta betalt for bytte av kjønn i World of Warcraft »

Kommentarer (7)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
Dberg
5 år siden

Stilig tre! Det var morsom måte å gjøre det på.

Flin
5 år siden

Litt mer dybde for skills er nok en god idea ja, det blir litt for rett frem i Diablo 3 og man kan bytte litt for lett kanskje. Jeg tror det blir viktig å se hvordan de løser eventuelle meta problemer. Med det mener jeg problemene rundt at det alltid vil være en optimal løsning og at man er nødt til å velge gitte skills hvis man vil spille så bra som mulig. 

barezell
5 år siden

Liker det jeg ser om spillet i disse oppdateringene. Blir veldig spennende å se spillet nærmere release. Ønsker veldig at dette blir bra!

Emsal
5 år siden

Jeg er ikke noe fan av kompliserte skilltre. Det er det jeg har likt med de forrige diablospillene. Synes det blir mye mer oversiktlig med kategorisert så man blir mer veiledet i spilet. For meg som ikke har tid til å teste ut alt mulig av kombinasjoner ender jeg bare opp med å måtte google etter hva som er best.

Durmwind
5 år siden

Så...

Hvis bare 30-40% av treet skal fylles ut innen spillet er over så teller jeg ca 20 noder...

Det vil si kun 20 viktige valg for karakterbyggingen gjennom hele spillet?

Er det bare meg eller virker det litt lite?

Siste fra forsiden