Disintegration

Slik blir Disintegration, det neste skytespillet fra medskaperen av Halo

For en drøy måned siden fikk vi se et lite glimt av Disintegration, det neste skytespillet fra Halo-veteran Marcus Lehto. Mandag hadde Lehto og studioet V1 Interactive med seg en ny trailer til Gamescom Opening Night-showet, og denne gangen sto faktisk «gameplay» på menyen.

Disintegration lar deg kjempe mot fiender fra lufta.
Private Division

Som videoen øverst i artikkelen viser, dreier det seg om et skytespill i førsteperson satt i en verden full av både romvesener og fremtidsteknologi. Spillere tar kontroll over en såkalt Gravcycle, en svevesykkel utstyrt med et rikt våpenarsenal, og kan meie ned det som er av motstand.

Som Lehto forklarte fra scenen byr Disintegration på et taktisk element, ved at man styrer en liten gruppe med soldater nede på bakken. Hver av disse har unike evner, og spillere må gi ordre og støtte opp om gjengen sin.

Disintegration byr på en historiedrevet enspillerkampanje, såvel som flerspillerkamper for spillere som ønsker seg det. Hvordan sistnevnte vil fungere kom ikke klart frem fra mandagens presentasjon, men trolig skal vi få se mer i løpet av uken.

Spillet kommer til PC, PlayStation 4 og Xbox One. En endelig slippdato er ikke satt, men planen er å rulle ut Disintegration i løpet av 2020.

Et nytt Halo er også på vei.
Halo Infinite blir det første spillet til den neste Xbox-konsollen »

Siste fra forsiden