Dead Space

Slapp flere detaljer om Dead Space-nyversjonen

Nye systemer for å skyte av armer og bein, og denne gangen får protagonisten snakke.

En drøy måned etter avdukingen av Dead Space-oppussingen, har EA og Motive Studio sluppet flere detaljer om prosjektet. Tirsdag loset to medlemmer fra utviklerteamet fans gjennom en 40 minutter lang presentasjon, der vi fikk se flere av nyhetene som sniker seg inn i spillet.

Det blir lettere å se hvor mye skade du har påført fiendene.
EA

Første punkt på lista er grafikken, som får en omfattende overhaling. Sammenlignet med det 13 år gamle originalspillet skilter nyversjonen med alle moderne duppeditter, for å levere en opplevelse som hører hjemme på dagens PC-er og konsoller.

Motive erklærte videre at det også i denne versjonen blir fullt mulig å skyte av armer og bein fra spillets mange fiender. Måten dette fungerer har imidlertid endret seg litt, og med et nytt system utvikleren kaller «skrelling» vil det bli lettere å se hvor mye skade man påfører beistene når man skyter dem. Forskjellige våpen vil ha forskjellige effekter.

Ny rustning og Isaac snakker

Mens selve Dead Space-historien skal fortelles på samme måte som før, blir det også justeringer å spore her. For eksempel får man bli bedre kjent med birollene i spillet, men også protagonist Isaac Clarke skal gjennomgå noen endringer.

Ikke bare får Isaac en oppgradert rustning, en slags variant av den originale, men han får også lov til å snakke denne gangen. For å ikke endre for mye på spillets stemning har Motive imidlertid satt opp klare regler for dette, blant annet at Isaac stort sett bare snakker når han blir snakket til. Det er Gunner Wright – som ga stemme til Isaac i Dead Space 2 og Dead Space 3 – som står for stemmeskuespillet.

Hva lanseringsplaner angår hadde utvikleren ingen detaljer å dele. Nye Dead Space kommer til PC, PlayStation 5 og Xbox Series X/S, men akkurat når er det fortsatt ingen som vet.

LES OGSÅ: Her er tre av Starfield-byene spillere skal få utforske »

Siste fra forsiden