I fjor høst fortalte Hudson om deres nye plattformspill Lost In Shadow, et underlig spill hvor du skal veilede skyggen til en liten gutt. Konami meldte omtrent samtidig at de ville utgi spillet i Europa under tittelen The Tower of Shadow i løpet av våren 2010. Saken blir ikke mindre forvirrende av at spillet nå er omdøpt til A Shadow’s Tale og skjøvet tilbake høsten.
Skyggegutten i A Shadow’s Tale har et enkelt mål: å nå toppen av et gigantisk tårn. Som skygge kan han bare eksistere på den tynne grensen som skiller lys og mørke. Hvis han beveger seg for langt i den ene eller den andre retningen opphører han å eksistere.
For skyggen betyr altså lyskilder, retningen de skinner i og skyggene de danner mer enn de fysiske plattformene som kaster skyggene. Ved hjelp av en liten fe må han manipulere lyskildene for å skape de skyggelandskapene som er nødvendige for å avansere gjennom tårnet.
Bortsett fra å skape de rette skyggene må han også plukke med seg merkelige gjenstander for å åpne nye nivåer og unngå den store skyggen som vokter tårnene sammen med sine undersåtter.