– Skulle ønske vi hadde hatt mer tid til å polere spillet før lanseringen

Kingdom Come-utvikleren innrømmer at ikke alt gikk etter planen med spillet.

Warhorse Studio

Etter en turbulent lansering preget av store problemer og jevnlige kriseoppdateringer, har Kingdom Come: Deliverance-utvikleren innrømmet at ting ikke gikk helt etter planen. I en spørrerunde med fans i helgen fortalte sjefsprodusent for Warhorse Studios, Martin Klíma, at teamet ikke riktig kom i mål i tide til slippdatoen.

Dårlige beslutninger og bortkastet tid

Sjefsprodusent for Warhorse Studios, Martin Klíma.
Warhorse Studio
Vis mer

Totalt sett sier Klíma seg fornøyd med studioets forsøk på å kombinere sjelen til indie-spill med produksjonsverdien fra storspill. Han mener imidlertid at arbeidet led unødvendig som følge av dårlige beslutninger, og til slutt strakk ikke tiden til:

– Vi, eller jeg, gjorde en rekke dårlige valg og tabber. Vi har kastet bort mye tid og energi på ting som vi etter hvert måtte gi opp. [...] Jeg skal ærlig innrømme at at jeg skulle ønske vi hadde hatt mer tid til å polere spillet før lanseringen, kommenterte Klíma.

I stedet har Warhorse altså blitt nødt til å ta seg av poleringsarbeidet etter lanseringen. Teamet har allerede fikset flere av de største problemene i Kingdom Come: Deliverance, og enda jobbes det for fullt med å forbedre opplevelsen ytterligere.

Foruten arbeidet med oppdateringer forteller Klíma at teamet også jobber med ekstrainnhold til spillet. Warhorse har så langt ikke kommet med en offisiell annonsering angående nedlastbart innhold, men kreativ sjef Daniel Vávra har tidligere hintet om en utvidelse med en kvinne som spillbar figur.

Vår anmelder var ikke helt fornøyd med Kingdom Come: Deliverance.
Les vår omtale av det ambisiøse rollespillet her »

Kommentarer (19)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
herzeleid
7 år siden

Synd de ikke rakk polere det mer, men så lenge grunnspillet i seg selv er solid kan jeg leve med noen bugs som blir fikset etterhvert. 

Avean
7 år siden

Har opplevd AAA spill med flere bugs enn dette. Har opplevd 2-3 quest bugs som jeg måtte reloade save game på samt at hester setter seg fast i gjerder men utenom det ingenting. (30 timer)

Elgen-Hansi
7 år siden

Storkoser meg fortsatt med dette spillet! ~35 timer inn, og har ikke hatt mange alvorlige bugs jeg, så forstår ikke helt "the fuzz". Men at det hadde hatt godt av mer polish er jeg 100% enig i! Spiller på PC med GTX980 og får fin framerate med alt på fullt og ?

Kakeshoma
7 år siden

Tips: Ikke gi slippdato før spillet er ferdig.

Tiddz
7 år siden

Jeg også storkoser meg. Et av de beste spillene siste 10 årene for meg. Bugs er det, og noen ganger setter de deg tilbake 30min eller mer - men spillet er så morsomt at som regel gjør det meg ingenting å gjøre det igjen.

Siste fra forsiden