Skull and Bones

– Skull and Bones har kostet over en milliard og har blitt startet på nytt flere ganger

Ny rapport hevder at Ubisoft-spillet har kommet til alfastadiet.

Ubisoft

Skull and Bones har kommet seg til alfastadiet av utviklingen, åtte år etter arbeidet begynte. Det melder Kotaku i en ny rapport om sjørøverspillet.

Skull and Bones.
Ubisoft

Dermed har Ubisoft tilsynelatende land i sikte, etter en utviklingsseilas som etter alt å dømme har vært meget trøblete. Kilder som har snakket med Kotaku forteller blant annet om gjentatte kursendringer, ettersom spillet gikk fra å være nedlastbart innhold til Assassin's Creed IV: Black Flag, til et eget flerspillerspill med båter til å være et overlevelsesspill inspirert av Rust.

Etter haugevis av utsettelser har kostnadene blitt skyhøye, og tallet skal angivelig ha bikket en milliard kroner. Ifølge rapporten har Ubisoft vegret seg for å kutte ned på utviklerteamet, fordi det rett og slett er nødt til å lansere Skull and Bones.

Utvikleren har nemlig inngått en avtale med myndighetene i Singapore, der spillet utvikles. I bytte mot ulike subsidier har Ubisoft lovet at Singapore-studioet skal gi ut nye spill i løpet av de kommende årene, så mens andre utgivere kanskje hadde gitt opp for lengst er Ubisoft pent nødt til å fortsette.

Hvilken retning spillet har tenkt seg er fortsatt et mysterium, men det faktum at Skull and Bones har kommet til alfastadiet tyder i hvert fall på at ting går riktig vei. I en uttalelse til Kotaku forteller Ubisoft at det gleder seg til å dele flere detaljer om spillet når tiden er inne.

LES OGSÅ: Slik blir fremtiden for Assassin's Creed-serien »

Siste fra forsiden