Skull and Bones

Skull and Bones er ikke et historiedrevet spill

Målet er i stedet å la spillere skape sine egne fortellinger.

Ubisoft

Etter langt om lenge og lengre enn langt kunne Ubisoft omsider sette slippdato på Skull and Bones. Sjørøverspillet som først ble avduket i 2017 slippes 8. november, og nå som lanseringen nærmer seg ønsker utvikleren å oppklare et par ting om opplevelsen.

I et intervju med nettstedet True Achievements forklarte spillsjef Ryan Barnard blant annet at Skull and Bones ikke er et historiedrevet spill. I stedet skal spillere skape sin egen fortelling på de syv hav.

– Vi har noen fortellinger. I spillet møter du viktige datastyrte figurer kalt Kingpins, med sin egen historie som du oppdager etter hvert som du blir kjent med dem og utfører oppdrag for dem. Det er en underliggende historie i spillet som vi bygger opp, men det er ikke hovedfokuset. Vi vil at spillere skal skape sine egne historier og få velge hva slags type pirat de ønsker å være, sa Barnard.

Du kan gjøre mye på land i Skull and Bones, men sverdkamper er ikke inkludert.
Ubisoft

Videre fortalte spillsjefen at selv om spillet i hovedsak foregår på vannet, blir det likevel mye å gjøre på land. Spillere kan for eksempel finne havner og handelsplasser, der man kjøper og selger ressurser eller mekker på båten sin. Det blir også diverse leirer å oppdage, og skjulte skatter å lete etter.

Barnard bekreftet også at det ikke blir kamper på land. Mangelen på sverdkamper var noe fans uttrykte skuffelse over etter Skull and Bones-presentasjonen tidligere i sommer, der Ubisoft viste hvordan det blir å spille.

Skull and Bones kommer til PC via Epic Games Store og Ubisoft Connect, PlayStation 5, Xbox Series X/S, Google Stadia og Amazon Luna.

LES OGSÅ: Ubisoft skal vise enda flere spill i september »

Siste fra forsiden