Sierra - Ken og Roberta Williams

Sierra-grunnleggerne Ken og Roberta Williams lager nytt spill

– I samme gate som Kings Quest og Leisure Suit Larry, men for moderne spillere.

Sierra, TheGameAwards (Montasje: Gamer.no)

Ken og Roberta Williams – radarparet bak det legendariske spillselskapet Sierra On-Line – har gjort comeback. Etter flere tiår borte fra bransjen har de to begynt arbeidet med et helt nytt spill.

Ken og Roberta Williams fikk hederspris under The Game Awards i 2014.
TheGameAwards
Vis mer

Spillet går under arbeidstittelen The Secret, og de fleste detaljene skal forbli hemmelige enda en stund. Ken Williams avslørte imidlertid at det er snakk om en enspilleropplevelse som følger i fotsporene til Sierra-spill som Kings Quest og Leisure Suit Larry – bare med en moderne vri.

Ifølge en vag pressemelding kom ideen for spillet fra Roberta, mens det er Ken og hans nye samarbeidspartner Marcus Maxiums Mera som står for utviklingsarbeidet.

– Roberta og jeg har i flere tiår blitt spurt om vi noen gang vil lage et nytt spill, og vi har alltid sagt «nei» klart og tydelig. Det endret seg da Roberta fikk en god idé for et spill, og samtidig har jeg hatt det gøy med å lære med utvikling i Unity 3D og jeg hadde tilfeldigvis hatt samtaler med en flink 3D-kunstner (i Mera, journ.anm), skriver Williams i en uttalelse.

Utviklerveteranen påpeker videre at han tror Sierra-fans vil bli fornøyd med det endelige produktet. Likevel er han mer pessimistisk med tanke på hvorvidt spillet vil bli en suksess, da han mener det er for vanskelig for små utviklerteam å være konkurransedyktig i dagens spillbransje.

Teamet har satt et mål om å slippe The Secret i november, noe Williams selv innrømmer at kan bli vel ambisiøst. Innen den tid skal spillet ut i betatesting, men som utvikleren forteller er sjansen for å slippe til svært liten.

– Vi har allerede over 100 potensielle testere og kommer trolig bare til å bruke 10-20 av dem.

LES OGSÅ: Double Fine lover at Psychonauts 2 kommer i år »

Ledige stillinger
Selger (22%)
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (30-70%)
Søknadsfrist:
Løpende
Produksjonsmedarbeider / Tekniker
Søknadsfrist:
Løpende
Bilmekaniker
Søknadsfrist:
Løpende
DevOps Engineer
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne utviklere
Søknadsfrist:
Løpende
Salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne Data Engineers
Søknadsfrist:
Løpende
Head of Workshop
Søknadsfrist:
Løpende
Reisende salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Servicerådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Tekniker på Livredningsutstyr
Søknadsfrist:
Løpende
Funksjonsassistent
Søknadsfrist:
Løpende
Bilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Produktingeniør
Søknadsfrist:
Løpende
Restaurantmedarbeidere
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Prosjektleder
Søknadsfrist:
Løpende
Automasjon commission Engineers / Teknikere
Søknadsfrist:
Løpende
Data Platform Developer
Søknadsfrist:
Løpende
Lead Mainframe Specialist – zHardware Systems (HMC/HCD)
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Nybilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Selger i Face2face Creatives
Søknadsfrist:
Løpende
Systems Consultant – Virtualization
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Bruktbilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (22%)
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (30-70%)
Søknadsfrist:
Løpende
Produksjonsmedarbeider / Tekniker
Søknadsfrist:
Løpende
Bilmekaniker
Søknadsfrist:
Løpende
DevOps Engineer
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne utviklere
Søknadsfrist:
Løpende
Salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne Data Engineers
Søknadsfrist:
Løpende

Kommentarer (9)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
BizzyX78
4 år siden

-----

- Dette var gledelige nyheter...

Var og fortsatt er stor fan av Sierra.

Har svært mange gode minner fra dem.

-----

Folk er forskjellige, men for meg personlig så har jeg faktisk kost meg mer med små Indie-games enn med store Studio-games de senere årene.

Av større Studio-games så er det mer heller av en eldre årgang enn nyere tittler som har fallt i smak hos meg.

Det å tenke nytt er ikke ene og alene en negativ ting, så lenge samme sjel og feeling'en er bakt inn i det ferdige spillet.

Særlig viktig er dette for kjente og kjære univers/verdener.

-----

Som Anne Rice sa i et interview...

"Jeg trygglet på mine kner at dem ikke måtte lage filmen "Queen of the Damned", dem brukte navn og andre familiere ting fra bøkene mine. Men filmen hadde ellers intenting med handlingen i bøkene å gjøre. Noe fans av bøkene kjapt vil legge merke til."

Jeg er både fan av Anne Rice og hennes bøker, og da særlig "Vampire Chronicles". Jeg har også sett den filmen "Queen of the Damned". Jeg for min del likte den filmen, men ja, filmen hadde lite til felles med bøkene.

Sjelen og feeling'en fra bøkene var ikke tilstede i den filmen, på tross av elementene som var tatt i bruk.

Det samme kan sies om spill, da det ikke er nok å bare kalle det f.eks. "Bob The Builder Nr.7." om det har lite å gjøre med den orginale "Bob The Builder".

-----

Jeg må si meg enig i det Ken sier...

Jeg er også skeptisk, men ikke på grunn av sammenligningen med AAA-tittler fra større studio.

Men som nevnt i teksten over, mangelen på sjel og feeling'en som eldre Sierra-tittler har.

Jeg krysser i hvert fall fingrene...

-----

bat-fan
4 år siden

Har ikke så mye tro på et eventyr-spill i 2021.

BizzyX78
4 år siden

-----

@bat-fan

-----

- Smaksak er en ting...

Dog Eventyr eller Adventure om du vil, det kan bety så mangt.

-----

gobyfly
4 år siden

Spennende, skal følge med på "The secret"

Jeg begynte min PC spilling med Sierra og LucasArts eventyrspill.

Larry var betraktlig mye vanskeligere enn Indiana Jones da du måtte skrive perfekt engelsk i Larry.

Har også storkost meg med policequest spillene fra Sierra.

Medlem-544648
4 år siden
bat-fan skrev (12 timer siden):

Har ikke så mye tro på et eventyr-spill i 2021.

Du har ikke troa på noe.... Hvorfor kommentere i det heletatt

Siste fra forsiden