Sid Meiers Pirates-remake bruker Morrowind-motor

Mange av oss har gode barndomsminner når det gjelder Pirates-spillet fra den legendariske designeren Sid Meier. På E3 i år var Gamer.no vitne til at Meier og hans samarbeidspartnere i Firaxis og Atari, kunngjorde utviklingen av "remaken" av det klassiske piratspillet som for første gang så dagens lys i 1987.

Tilbake satt et pressekorps i ekstase, og salen var full av mennesker som ropte "Arrr!" og andre piratklisjéer. Ja, det inkluderte Sid Meier selv. Dessverre ble det ikke løslatt en eneste mengde informasjon om spillet, men både Atari og Firaxis holder fast på at det blir det samme som originalen, tolket med dagens teknologiske nyvinninger.

Nå har første del av informasjonskaken om spillet blir publisert. Selskapet NDL kunngjorde i dag at spillet skal ta i bruk 3D-motoren deres, som går under navnet Gamebryo (tidligere kalt NetImmerse). Gamebryo er slettes ingen fremmedteknologi for spillindustrien, og andre storspill som nyter godt av samme motor er blant annet Bethesda Softworks Morrowind, Mythic Entertainments Dark Age of Camelot og Codemasters Dragon Empires.

- Vi valgte Gamebryo etter en massiv søkeprosess og det viser seg at den passer perfekt. Vi er veldig imponerte over teknologien og og dens fleksibilitet til å fungere i vårt arbeid. Gamebryo gir oss muligheten til å gjøre det vi elsker - å lage gode spill, sier Dave Evans, en av sjefene i selskapet Firaxis som utvikler spillet.

Siste fra forsiden