Sekiro: Shadows Die Twice, det nyeste spillet fra Dark Souls-skaper FromSoftware, har blitt den store snakkisen i spillverdenen de siste ukene – av forskjellige grunner. Ved siden av den evige debatten rundt tilgjengelighet og «easy mode» har spillet også gjort det svært godt på salgsfronten, melder Activision.
Selger raskere enn Dark Souls og Bloodborne
I en pressemelding forteller utvikleren at spillet solgte to millioner eksemplarer på bare ti dager, fordelt på PC, PlayStation 4 og Xbox One. Til sammenligning tok det Dark Souls III – som i sin tid solgte raskere enn noe tidligere FromSoft-spill – rundt to måneder å nå tre millioner salg.
Bloodborne brukte hele seks måneder på å nå to millioner, men da det kun var tilgjengelig på PlayStation 4 blir sammenligningen kanskje ikke like god.
– Fansen har gjort Sekiro: Shadows Die Twice til en av de mest utrolige spillanseringene hittil i 2019. Spillet har gjort det bra på samtlige plattformer, inkludert PC, og det gleder oss å se støtten fra både spillere og kritikere, sa Michelle Fonseca, visepresident for markedsføring hos Activision.
Utgiveren forteller videre at Sekiro også har gjort det bra på Twitch, med til sammen 631 millioner seerminutter i løpet av spillets lanseringshelg. Ut den første uka steg det tallet til 1,1 milliarder minutter, som tilsvarer godt over 2000 år.
Vår skribent var meget imponert over Sekiro.
Les anmeldelsen her »