Sea of Thieves-konkurrenten Skull and Bones utsettes

Ubisoft trenger mer tid til det ambisiøse spillet.

Ubisoft

I fjor sommer kunngjorde Ubisoft en nytt spill kalt Skull and Bones, et ambisiøst piratspill som blir en direkte konkurrent til Rares Sea of Thieves. De som ser frem til spillet må dessverre nå belage seg på å vente en stund, for spillet er blitt forsinket.

I sin seneste kvartalsrapport har Ubisoft kommet med det nye, store lanseringsvinduet 2019-2020 for Skull and Bones. Opprinnelig skulle spillet komme ut i tredje kvartal/høsten i år, som i verste fall betyr at vi snakker om en forsinkelse på et par år.

Ubisoft skriver at bakgrunnen for utsettelsen er at de vil gi seg selv mer tid til å tilby spillerne en enda mer engasjerende opplevelse, som jo er den vanlige årsaken til utsettelser i spillbransjen. Hva forbedringene består i er ikke kjent.

Ubisoft

Lovende piratspill

I Skull and Bones er man en piratkaptein som må bygge en flåte av båter for å kjempe mot andre pirater om å plyndre lukrative handelsruter. Spillet har en åpen verden og kan spilles i samarbeidsmoduser med og mot andre spillere, men har også en historiedrevet enspillerkampanje.

Vi tok en sniktitt på spillet allerede i fjor sommer og satt igjen med et meget godt inntrykk av spillet, som på det tidspunktet var i den tidlige fasen av utviklingen.

– Fra vakre øyeblikk på sjøen, med måker som sirkler rundt skipet, det herlige vannet som spruter rundt ripa, eller røyken fra kanoner som spytter død, kan det se ut som at Skull and Bones gir oss alt det vi elsket fra piratdelen i Assassin’s Creed IV: Black Flag – og mer. [...] Etter flere runder med skyting og sanking av skatter er vi svært positive, og vi gleder oss til neste gang vi får sjansen til å heve anker og sette ut på tokt igjen, skrev vår utsendte i omtalen.

Mer informasjon om Skull and Bones vil vi garantert få se på den kommende E3-messen, som nå er like om hjørnet.

The Crew 2 er et annet Ubisoft-spill som er underveis: Nå søker spillet betatestere »

Siste fra forsiden