For nesten nøyaktig to år siden kunngjorde Ubisoft en nytt spill kalt Skull and Bones, et ambisiøst piratspill som blir en direkte konkurrent til Rares Sea of Thieves. Ett år senere, i mai i fjor, meldte Ubisoft at spillet ble utsatt, og nå har det skjedd igjen.
I en melding på spillets offisielle Twitter-konto opplyser Ubisoft at Skull and Bones forsinkes og at det heller ikke kommer til å bli vist frem på årets E3-messe.
Akkurat når det kommer ut er ennå uvisst, men i sine nylig fremlagte finansresultater opplyser Ubisoft at spillet vil bli lansert etter finansåret 2019-20, som i så fall betyr etter mars måned neste år.
– Kvalitet er førsteprioritet
I en video som fulgte med Twitter-meldingen sier produsent for Skull and Bones, Karl Luhe, at kvalitet er førsteprioritet og at teamet jobber hardt med å gjøre spillet så bra som mulig.
Luhe lover at studioet vil komme med nye oppdateringer så snart som mulig, men ga ikke et mer spesifikt tidspunkt for når dette vil skje.
I Skull and Bones er man en piratkaptein som må bygge en flåte av båter for å kjempe mot andre pirater om å plyndre lukrative handelsruter. Spillet har en åpen verden og kan spilles i samarbeidsmoduser med og mot andre spillere, men har også en historiedrevet enspillerkampanje.
Vi tok en sniktitt på spillet allerede i 2017 og satt igjen med et meget godt inntrykk av spillet, som på det tidspunktet var i den tidlige fasen av utviklingen.
– Fra vakre øyeblikk på sjøen, med måker som sirkler rundt skipet, det herlige vannet som spruter rundt ripa, eller røyken fra kanoner som spytter død, kan det se ut som at Skull and Bones gir oss alt det vi elsket fra piratdelen i Assassin’s Creed IV: Black Flag – og mer. [...] Etter flere runder med skyting og sanking av skatter er vi svært positive, og vi gleder oss til neste gang vi får sjansen til å heve anker og sette ut på tokt igjen, skrev vår utsendte i omtalen.
Les også: Slik blir det å spille Skull and Bones »