Nintendos ambisiøse plan om å lage et Zelda-spill ulikt noe vi hadde sett tidligere ble omsider realisert tidligere denne måneden. Breath of the Wild er ikke bare satt i en stor og åpen verden, men introduserer også en haug med rollespillelementer, stemmeskuespill og annen nytenking til serien.
Les også vår anmeldelse av spillet »
Arbeidet tok drøye fire år, og i en dokumentar publisert tirsdag snakker utvikleren ut om den lange prosessen. Det informative dykket bak kulissene er delt inn i tre videoer på rundt ti minutter hver, som du finner fordelt øverst og nedenfor i artikkelen.
I videoene snakker blant annet Zelda-sjef Eiji Aonuma og direktør Hidemaro Fujibayashi om hvordan de landet på konseptet til Breath of the Wild. Vi får også et innblikk i utviklingen av den åpne verdenen, historien og figurene i spillet.
Dokumentaren inneholder ingen nevneverdige «spoilere», men om du enda ikke har spilt Breath of the Wild bør du kanskje vente med å klikke på videoene. Aonuma og kompani forteller for eksempel om diverse mekanikker og funksjoner i spillet, som det kan være morsomt å oppdage på egen hånd.
Ifølge Nintendo kan vi få flere Zelda-spill på Switch.
Utvikleren fikk visstnok ikke utnyttet alle funksjonene med Breath of the Wild »