For mange er nok det neste spillet i Hideo Kojimas legendariske snikespillserie, Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, et av de mest etterlengtede spillene på horisonten.
Som blant andre nettstedet Eurogamer har fått med seg har det nå dukket opp et nytt, lengre videoklipp fra spillet i forbindelse med den pågående Gamescom-messen i Tyskland, som kanskje kan bidra til å gjøre ventetiden noe mer overkommelig.
Nye triks
Klippet ble vist frem under Konamis pressekonferanse og viser et helt oppdrag og rundt 17 minutter med spilling i pittoreske ørkenomgivelser. I klippet får vi blant annet se hovedpersonen ridende på en lekkert animert hest, og hele scenariet minner ikke rent lite om sandkassespillet Red Dead Redemption ved første øyekast.
Underveis får vi se noen nye, fiffige triks vi tidligere ikke har sett i et Metal Gear Solid-spill. Et av de mest originale er kanskje at hesten som Snake bruker i klippet kan kommanderes til å slippe en aldri så liten ladning avføring.
I demonstrasjonen bruker spilleren denne funksjonen til å stanse en bil med fiendtlige soldater som kommer kjørende. Det finnes også andre dyr i området, for eksempel ulver, som faktisk kan gjøre skade om du ikke er forsiktig.
Oppgradert pappboks
Av andre nyvinninger har også den stadig tilbakevendende pappkassen, som brukes til å bevege seg usett over åpne områder, fått noen justeringer. Om du vekker mistanke mens du befinner deg i boksen kan du nå blant annet brette ut boksen med et motiv på utsiden, i dette tilfelle en lettkledd dame, for å distrahere og uskadeliggjøre vakter.
Ellers kommer det også godt frem hvor store og åpne spillarenaene er. Dette er som kjent en av de største endringene i Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, noe vi allerede fikk rede på da det første klippet fra spillet ble vist under fjorårets E3-messe. Det nye klippet kan du se under.
Konami brukte forøvrig gårsdagen til å annonsere at både The Phantom Pain og prologen Ground Zeroes kommer til PC.
Prologen til Metal Gear Solid V: The Phantom Pain var ikke mye å skryte av: Ground Zeroes føltes faktisk helt unødvendig »